معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه میزان غرامت در نظر گرفته شده برای کشاورزان استان را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امینی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت غرامت بی‌سابقه بیمه به کشاورزان کرمانشاهی، میزان غرامت در نظر گرفته شده برای کشاورزان استان در سال زراعی گذشته در زیربخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزیان و ... را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او گفت : این حجم از پرداخت غرامت که تقریبا تمامی آن به حساب کشاروزان واریز شده، از مجموع پرداختی‌های بیمه به کشاورزان خسارت دیده از ابتدای تشکیل بیمه در استان در سال ۱۳۶۳ تاکنون بیشتر بوده است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان دیم کار مناطق گرمسیر استان در سال زراعی گذشته در اثر خشکسالی متحمل خسارت زیادی شدند، افزود: تقریبا تمامی اراضی دیم این مناطق از دست رفته و مشمول پرداخت غرامت شدند.

امینی ادامه داد: کشاورزان دیم کاری که خودشان اراضی خود را بیمه کرده بودند به ازای هر یک هکتار کشت، بسته به خسارت وارده و میزان پرداخت حق بیمه بین یک تا چهار میلیون تومان و بعضا پنج میلیون تومان غرامت دریافت کردند. همچنین آن دسته از کشاورزانی هم که در قالب کشت قراردادی و از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اراضی خود را بیمه کرده بودند، به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان خسارت دریافت کردند.

او سپس با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان تحت پوشش بیمه رفته بود، افزود: ۱۴۶ هزار هکتار از این میزان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زیر پوشش بیمه رفته بود و مابقی نیز خود کشاورزان اقدام به بیمه کردن اراضی زراعی خود کرده بودند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال با احتساب اراضی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیر پوشش بیمه می‌رود، بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر چتر بیمه برود.

او با اشاره به آغاز بیمه اراضی کشاورزی، ادامه داد: با توجه به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند، چون در صورت بروز خسارت تنها مرجعی که می‌تواند از آن‌ها حمایت به عمل آورد، بیمه است.

امینی گفت: در دنیا ۱۳۰ مخاطره بخش کشاورزی را تهدید می‌کند که بر اساس گزارش‌ها ۸۰ مخاطره آن بخش کشاورزی کرمانشاه را تهدید می‌کند، لذا استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که بخش کشاورزی آن همواره در خطر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.