مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : ۲۰ درصد از تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان توسط شهرستان کرمانشاه از خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون جذب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویزی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : شهرستان کرمانشاه در جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در امسال اهتمام جدی داشته است و از تمامی پتانسیل به منظور ارتقای ضریب مکانیزاسیون شهرستان و جذب ادوات مناسب استفاده گردیده است.

او به مجموع اعتبارات جذب شده برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : در امسال و از محل خط اعتباری ۹ مکانیزاسیون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و به بخش مکانیزاسیون شهرستان تزریق گردیده است لازم به توضیح است در سال زراعی گذشته شهرستان کرمانشاه مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال را از محل خط اعتباری ۸ مکانیزاسیون جذب کرده بود.

پرویزی فر به اقدامات انجام شده برای جذب تراکتور و ادوات دنباله بند در امسال اشاره کرد و افزود: در امسال تاکنون ۸۱ دستگاه تراکتور و ۱۲۵ دستگاه ادوات دنباله بند به ناوگان مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه اضافه شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای توسعه مکانیزاسیون در این شهرستان صورت گرفته است، افزود: با همه این تلاش‌ها بخش مکانیزاسیون شهرستان کرمانشاه نیاز به بروزشدن و ارتقاء به ضریب بالاتری را دارد و همچنین در سال جاری از ۱۵۴ دستگاه تراکتور سهمیه این شهرستان فقط جهت ۸۱ دستگاه تسهیلات به شهرستان اختصاص داده شده و در صورت تامین اعتبار مابقی سهمیه نیز جذب خواهد شد.

او گفت: باید در جهت بالا بردن میزان تولید، کیفیت محصولات تولیدی و افزایش بهره وری گام‌های اساسی برداشته شود و با کشت مکانیزه می‌توان هزینه تولید محصولات کشاورزی را پایین آورد، همچنین با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر در این شهرستان، برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری‌های جدید و بهره برداری از ماشین آلات نوین از جمله ادوات کم خاک ورزی، بی خاک ورزی و استفاده از کمبینات و... رفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.