رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل‌ذهاب گفت : هشت هزار خانوار معادل بیش از ۸۴ هزار نفر از جمعیت ۹۰هزار نفری این شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهین پژمان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه هشت هزار خانوار معادل بیش از ۸۴ هزار نفر از جمعیت ۹۰هزار نفری این شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند، گفت : در شرکت‌های تعاونی این شهرستان برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او گفت : ۳۱۹ تعاونی دارای مجوز در حوزه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی در این شهرستان ایجاد شده که از این تعداد ۹۰ تعاونی فعال و مابقی تعاونی‌های راکد یا نیمه فعالند و یا به صورت مقطعی کار می‌کنند.

او افزود: تعاونی‌های متعددی در زمینه کشاورزی، مصرف، خدمات، صنعت، مسکن بهداشت، مرزنشینی فعالیت دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل ذهاب افزود: هشت تعاونی بانوان در شهرستان فعال است و این شهرستان یکی از سه شهرستان استان کرمانشاه دارای شرکت تعاونی توسعه و عمران است.

پژمان ادامه داد: شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری، شرکت تعاونی ۹۵۱ گل و گیاه و شرکت تعاونی ۴۵۴۸ دهیاران بخش مرکزی حلوان به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر استانی، امسال انتخاب شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل ذهاب گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" باید همه مسئولان پیش از پیش در رفع مسایل و مشکلات تولید توان خود را با همکاری و همدلی به کار گیرند.

پژمان مهمترین مشکل تعاونی‌ها را بحث تسهیلات و کمبود اعتبار دانست و افزود: اگر نقدینگی به تعاونی‌ها تزریق شود می‌توانند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشند.

او افزود: سایر مشکلاتی که باعث رکود تعاونی‌ها شده نیز اختلافات داخلی، عدم آموزش، بازاریابی نامناسب است که بخش قابل توجهی از آن‌ها قابل حل هستند.

۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در کار فروش محصول خرمای قصرشیرین هستند

معاون سیاسی، جتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در قالب خُرده و عمده فروشی در کار فروش محصول خرمای این شهرستان اشتغال دارند که ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حجت اله خدرویسی افزود: خرما به عنوان یکی از برند‌های معرفی شهرستان است که به عنوان یک نماد در شناسایی آن به دیگر نقاط کشور نقش مهمی دارد.

او افزود: قصرشیرین تنها منطقه استان کرمانشاه و حتی بخش شمال غربی کشور است که به واسطه شرایط خاص اقلیمی، امکان پرورش نخیلات و تولید خرما را دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: قصرشیرین در مجموع ۸۸۰ هکتار نخیلات دارد که از این میزان ۷۰۰ هکتار آن بارور است که از اول شهریور کار برداشت خرما از سطح نخیلات شهرستان آغاز شده است.

خدرویسی ادامه داد: با شروع کار برداشت خرما، خرما فروشان با برپایی غرفه‌هایی در ورودی شهر مستقر می‌شوند تا محصول خرمای خود را به فروش برسانند که به منظور ساماندهی آن‌ها هماهنگی لازم برای حل مشکل آب و برق غرفه‌ها انجام شده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود که از سطح نخیلات این شهرستان در مجموع سه هزار و ۱۵۰ تُن محصول خرما با میزان عملکرد چهار و نیم تُن در هر هکتار برداشت شود.

او گفت: ارقام تولیدی خرما در این شهرستان شامل زاهدی، اشرسی، برحی، ربی، پیارم. خضراوی. جعفری، مجول، استعمران و ازرق است و در برخی ارقام رطب نیز وجود دارد.

پرداخت اعتبارات عمرانی به جوانرود

فرماندار جوانرود مجموع کل اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این شهرستان را تاکنون در ۲ مرحله ۶۷۱ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در مرحله اول ۳۲۶ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال و در مرحله دوم نیز ۳۳۶ میلیاردو ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار عمرانی به شهرستان اختصاص یافته است.

رستگار یوسفی افزود: علاوه بر کمیته برنامه ریزی اول مبلغ ۳۳۶ میلیاردو ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار دیگر درقالب آبرسانی روستایی و عشایر، راه روستایی و عمران شهری به این شهرستان اختصاص یافت.

او گفت: از این میزان اعتبار ۲۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به تامین آب روستایی و عشایری، ۶۴ میلیارد ریال به راه‌های روستایی و ۳۷میلیارد و ۲۰ میلیون ریال نیز به عمران شهری جوانرود و شروینه اختصاص یافته است.

او افزود: از محل اعتبارات واریزی ارزش افزوده نیز مبلغ هشت میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال به پروژه‌های امور عشایری شامل اجرای فاز دوم پل بتنی روستای دره یاب به طول ۲۴ متر و عرض ماشین رو ۶ متر، احداث راه دسترسی روستای پوینه، پرداخت دیون عملیات اجرایی پروژه راهگشایی راه عشایری ایمان به پسه خور و تامین و حمل آب عشایر شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار جوانرود گفت: در کمیته برنامه ریزی اول شهرستان نیز مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال به شهرستان جوانرود اختصاص یافته بود که بین پروژه‌های شهرستان توزیع گردید.

اجرای توزیع عادلانه آب سد‌های گیلانغرب

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت: برنامه توزیع عادلانه آب سد‌های این شهرستان به منظور انجام عملیات کشت پاییزه در راستای مدیریت بهینه منابع آب و خاک اجرا می‌شود.

حشمت رضایی افزود: این اقدام در راستای مدیریت بهینه منابع آب و خاک و مدیریت کشت پاییزه در اراضی پایاب سد‌ها صورت گرفته است و با توجه به شرایط خشکسالی، جهادکشاورزی مکلف شده تا الگوی کشت بهینه را ترویج نماید.

او افزود: تعاونی‌های تولید نیز موظف هستند درخواست‌های خود را به شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ارایه کنند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۶ هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی شهرستان در پایاب چهار سد زاگرس، شرف شاه، کله شک و سراب با ظرفیت ذخیره آب ۱۸۷ میلیون مترمکعب آب قرار دارند.

او ادامه داد: تاکنون چهار هزار هکتار از این اراضی معادل ۶۰ درصد اراضی پایاب تحت پوشش تامین آب این سد‌ها قرار گرفته اند.

رضایی افزود: باوجود گذشت سال‌ها از بهره برداری سد‌ها ۴۰ درصد اراضی باقیمانده به دلیل مشکلاتی نظیر عدم اجرای خط اصلی، عدم طراحی مناسب جا مانده اند که مقرر شد در خصوص رفع نواقص، آب منطقه‌ای اقدام لازم را به عمل آورد و امید است با اختصاص اعتبار لازم از سوی وزارت نیرو خطوط باقیمانده تکمیل شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.