معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات برگزار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش‌ اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس استان ، با بیان اینکه وظیفه داریم قدرشناس شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس باشیم، گفت: باوجود محدودیت‌های کرونایی، باید از تمام امکانات و فرصت‌ها برای پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنیم و نگذاریم آن رشادت ها، شجاعت ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌ها مردم و رزمندگان در این دوران به فراموشی سپرده شود.

او با اشاره به شجاعت مردم کرمانشاه به ویژه مرزنشینان و روستاییان از مسئولان این ستاد خواست نقش مردم کرمانشاه را در دفاع مقدس آنگونه شایسته آنان است برجسته و بازگو کنند.

خوش اقبال به مسئولان یادآور شود اگر ما الان مسئولیت؛ پست و مقام داریم به برکت و رشادت خون شهدا و ایثارگران و رزمندگان است بنابراین باید در هفته دفاع مقدس و تمام روز‌های سال به عیادت و سرکشی آنان بالاخص مادران و پدران شهدا برویم.

او همچنین از فرمانداران استان خواست برنامه‌های ویژه و مهمی در خصوص گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان و رزمندگان داشته باشند.

خوش اقبال در پایان قول داد مطالبات و درخواست‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه درباره برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس در استان را پیگیری کند.

۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان کرمانشاه تجلیل می‌شوند

سردار ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمانشاه تجلیل می‌شود گفت: از این تعداد ۷۰۰ نفر همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور به طور نمادین تجلیل به عمل می‌آید.

او یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برگزاری همایش گرامی داشت خلبان "فرج الله برات پور" طراح عملیات «اچ۳» و همچنین خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان اعلام کرد.

سردار بابا خانی در ادامه، غبار روبی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با آنان، بزرگداشت نقش زنان در دفاع مقدس، تقدیر از دانشجویان و دانش آموزان نمونه، استفاده بهینه از بستر فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از شهدای مدافع سلامت، برگزاری روز سرباز، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی مختلف، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سرکشی از خانواده شهدا و عیادت از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را از جمله برنامه هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

گفتنی است : استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز، هزار و ۸۰۰ آزاد تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است وهشت سال جنگ تحمیلی در کرمانشاه آغاز و پایان یافت.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.