افکارده گفت: روند سریع و رو به رشد جمعیت سالمندی کشور ناشی از افزایش امید به زندگی، شاخص‌های رفاهی، کاهش میزان موالید و بهبود خدمات بهداشتی درمانی است.

محمد افکارده رئیس مرکز بهداشت باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه‌ برون بخشی به مناسبت هفته جهانی سالمندان با حضور کارشناسان واحد‌های تغذیه، آموزش و ارتقاء سلامت جوانان، نوجوانان و بهداشت مدارس مرکز بهداشت و کارشناسان بنیاد شهید، اداره بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری برگزار شد.

او افزود: روند سریع و رو به رشد جمعیت سالمندی کشور ناشی از افزایش امید به زندگی، شاخص‌های رفاهی، کاهش میزان موالید و بهبود خدمات بهداشتی درمانی است.

افکارده اظهار داشت: پیامد‌های ناشی از رشد سریع جمعیت سالمندی، ضرورت دخالت سیاستمداران و دولتمردان جهت تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز، اعم از بهبود شاخص‌های رفاهی و بهداشتی، توجه به مؤلفه‌های تأثیرگذار بر کیفیت زندگی سالمندان و پیش بینی تمهیدات لازم جهت توسعه و تقویت فرهنگ سالمندی پویا و مولد را نشان می‌دهد و باید این موضوع در سرلوحه اقدامات و برنامه‌های توسعه پایدار کشور قرار گیرد بطوری که آماده نبودن برای مواجهه با این وضعیت، هزینه‌های جبران ناپذیری را به بخش اقتصادی و اجتماعی کشور وارد خواهد ساخت.

رئیس مرکز بهداشت باغملک تصریح کرد: با توجه به گزارشات کارشناسان عزیز ادارات مربوطه ۲۶ درصد از جمعیت سالمندی شهرستان تحت پوشش ادارات بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد هستند  که می‌تواند شاخص خوبی باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.