قاسمی فرد از کاهش چشم گیر کانون بیماری تب برفکی در میان جمعیت دامی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، قاسمی فرد رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان شمالی  با اشاره به اینکه تب برفکی یکی از بیماری‌های اختصاصی دام است که خسارت‌های زیادی را به دام‌ها وارد می‌کند، گفت: در نیمه نخست سال گذشته تعداد کانون‌های شناسایی شده در ارتباط با بیماری دام  ۳۰کانون در میان دام سنگین و ۱۲۰ کانون در میان جمعیت دام سبک بوده است این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست امسال در مجموع به سه کانون رسیده است.

 قاسمی فرد افزود: علاوه بر بیماری تب برفکی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی دیگر از بیماری‌های اختصاصی دام است که میزان آن نیز امسال کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


او اظهارکرد: تعداد کانون‌های گزارش شده در ارتباط با بیماری تب برفکی در نیمه نخست سال گذشته ۲۶ و در مدت مشابه امسال ۱۸ کانون بوده است.

قاسمی فرد گفت: در شش ماه نخست سال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

گفتنی است امسال ۳۲۹ هزار راس دام سبک عشایری علیه بیماری مشترک انسان و دام شاربن، ۴۵ هزار و ۷۴۰ راس دام علیه بیماری بروسلوز و یک هزار و ۲۵۶ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.