کارشناس حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸۰ هکتار از اراضی ملی استان در ۶ ماهه نخست امسال در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی رفع تصرف شده است.

آرش موقری نیاکارشناس حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  رفع تصرفات در قالب ۷۲ فقره در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ارزش تصرفات این پرونده‌ها را ۱۰۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین رفع تصرفات این مدت در شهرستان‌های چابهار، زاهدان و نیکشهر انجام شده است.

کارشناس حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضایی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سو استفاده کنندگان از عرصه‌های ملی است، گفت: در این مدت ۱۴ فقره قاچاق سوخت در استان نیز کشف که در این زمینه ضمن دستگیری ۱۴ متهم ۱۲ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور توقیف شد.

وی بیان کرد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

موقری اظهارداشت: از آنجایی که تهدیدات جدی در منابع طبیعی و ملی توسط افراد سودجو انجام می‌شود می‌طلبد تمام دستگاه‌های دست اندرکار در این زمینه همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی از عموم مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف اراضی ملی فورا مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان اطلاع دهند.

کارشناس حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم پنجمین گرامیداشت روز ملی مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و افزود: با حضور مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جنگلبانان نمونه آرش موقری نیا و حسن کرمی زاده مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار