آغاز عملیات اجرایی پیست تارتان بیجار

رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: عملیات اجرایی و تحویل زمین احداث پیست تارتان این شهرستان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،افشین فرخیان رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار اظهارداشت: پیست تارتان این شهرستان به طول چهار هزار متر مربع و با سه لایه آسفالت و نصب تاسیسات آب راه و همچنین روکش مخصوص پیست‌های تارتان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و لازم به ذکر از که حدود چهار دهه پیش از این پیست چمن احداث شده است و ایجاد این پیست یکی از ضرورات مهم ورزشی محسوب می‌شد.

فرخیان اضافه کرد: در این پیست سه رشته ورزشی اسکیت، دو و میدانی و دوچرخه سواری به صورت حرفه ایی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد، به علت نبود پیست مناسب برای رشته دومیدانی، بسیاری از ورزشکاران علاقه‌مند به این ورزش ناچار بودند به شهر‌های همجوار عزیمت کنند.

او با اشاره به اینکه در ورزش اسکیت و دوچرخه سواری ورزشکاران مقام آور بیجاری کم نیستند گفت: با احداث و تکمیل پروژه پیست تارتان، به صورت جدی سه ورزش مهم و مدال آور در مسابقات ملی و جهانی در شهرستان رونق خواهد یافت و با توجه به اینکه تاکنون ورزشکاران این دیار از چنین امکاناتی بی بهره بودند، امّا توانستند در مسابقات ملی و جهانی به کسب مدال دست یابند.

رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون فضایی و زیر ساخت مناسبی برای ورزش دو و میدانی در شهرستان وجود نداشته است، ابتدای کار یک هیات از بانوان ورزشکار که در گذشته تشکیل شده است می‌توانند در چنین مکانی به راحتی تمرین و ورزش تخصصی خود را ادامه دهند.

فرخیان اظهار داشت: با توجه به ارتفاع از سطح دریا شهرستان بیجار، ایجاد چنین پیستی برای تمرین و آمادگی جسمانی بسیار مفید خواهد بود و با تمهیدات و آینده نگری در خصوص برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی اهمیت احداث و بهره برداری پیست تارتان بیش از پیش خواهد بود.

او گفت: در مراحل اجرایی هتل ورزش بیجار نیز مقرر شد از محل شورای برنامه ریزی شهرستان و ارزش افزوده استان اعتبار ادامه اجرای پروژه تامین و در عملیات اجرایی تسریع شود.

رییس ورزش و جوانان شهرستان بیجار اضافه کرد: زمین محل احداث پیست اسب دوانی شهرستان بیجار طی بازدید اخیر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان مقرر شد در سقف ۱۵ میلیارد ریال در کوتاه مدت مقدمات اجرای کار فراهم گردد.

در شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار سه هیات ورزشی اسکیت، دومیدانی و دوچرخه سواری با بیش از ۲۵۰ نفر ورزشکار حرفه ایی مردان و بانوان می‌توانند در پیست تارتان تمرینات خود را آغاز نمایند و بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ورزش و جوانان ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.