نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت نشانه ای از عدم تمایل تهران برای بازگشت به میز مذاکره دیده نمی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد شرکت در مذاکرات احیای برجام در وین به خواست طرف‌ها و بر اساس تمایلاتشان بوده؛ همچنانکه نشانه ای از عدم تمایل تهران برای بازگشت به میز مذاکره وجود ندارد.

اولیانوف این اظهارات خود را در پاسخ به یک کاربر توییتر بیان کرد که پرسیده بود: «آیا روسیه قادر خواهد بود ایران را به میز مذاکره برگرداند؟»

این دیپلمات روس در پاسخ به وی در حساب توییتری خود نوشت: «شرکت در مذاکرات وین امری داوطلبانه و مطابق با تمایل شرکت‌کنندگان از جمله ایران، است.»

او در ادامه افزود: «دلیلی بر این وجود ندارد که بگوییم ایران تمایلی به ادامه روند مذاکرات ندارد. بازگشت به میز مذاکره در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان مقام‌های مختلف درباره احیای برجام در وین، اتریش انجام شده است. بنابر اعلام مقام‌های مختلف تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده، اما اختلافاتی پابرجاست.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا به تازگی در مصاحبه با پایگاه سعودی الشرق عربستان مدعی شد که واشنگتن در تلاش است تا به شکل متقابل با ایران به توافق هسته‌ای باز گردد.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، نیز در سخنانی گفته است: «به عنوان یکی از هماهنگ‌کنندگان برجام، معتقدم تمام ما باید به اجرای کامل تعهداتمان در این توافقنامه بازگردیم که این به معنای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.»

از طرف دیگر روسای مشاوران امنیت ملی تل‌آویو و واشنگتن قرار است امروز (سه شنبه) در نخستین نشست خود در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» نشستی را در واشنگتن با حضور «ایال حولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی سفر حولاتا را به دلیل نگرانی شدید مقامات این رژیم از آغاز مذاکرات وین برای احیای برجام ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
با اين حرفها ميخوان بگن مثلا ما طرف ايرانيم!
آخرین اخبار