نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی خواستار از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات برای احیای برجام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین، پایتخت اتریش، در پیامی با اشاره به عدم از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای، اعلام کرد مقامات ایران تا زمانیکه بخواهند، می‌توانند فرصت بازبینی موارد توافق را داشته باشند.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «همتایان ایرانی ما در صورت تمایل می‌توانند فرصت بیشتری برای فکر  روی مذاکرات احیای برجام داشته باشند.»

این دیپلمات روسی در ادامه افزود: «اما احساس من این است که تاخیر بیشتر می‌تواند از سرگیری مذاکرات و موفقیت در آن را با مشکل مواجه کند. البته امیدوارم که این فکر من اشتباه باشد.»

این پیام اولیانوف در پاسخ با اظهارات وزیر خارجه کشورمان بود که گفته بود: «برخی می‌پرسند مذاکرات چه زمانی از سرگرفته می‌شود و این که ما می‌گوییم به زودی یعنی دقیقا چه زمانی؟ به زودی برای ما به معنی آن است که مذاکرات پیشین را به طور کامل بررسی کردیم. من وعده‌های پیشین اروپایی‌ها را به آنها یادآور می‌شوم که همواره در پاسخ می‌گفتند به زودی.»

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» اعلام کرد که ایران آماده است به زودی مذاکرات احیای برجام را از سر بگیرد، اما دولت آمریکا با عدم لغو تحریم‌های اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران نشانه منفی ارسال کرده است.

همچنین وزیر خارجه کشورمان پیشتر در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود که ایران در حال بررسی سوابق مذاکرات است و به زودی به جریان مذاکرات باز خواهد گشت، اما نه رفتار غیرسازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های سابقه دار توخالی خواهد کرد.

شب گذشته نیز یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک از شروع مجدد مذاکرات برجامی ظرف چند هفته آینده خبر داد و گفت که ممکن است به زودی بازگشت به مذاکرات وین ازسر گرفته شود  و احتمال این اقدام در چند روز یا چند هفته آینده بسیار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اولیانوف ! رفیق استراتژیک ! : کاسه داغ تر از آش نشو !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
مردم ایران می دانند که :جهان ابرقدرت ها جنگل است !وچرا ایران چشم بسته وارد جنگل مخوفی شود که در تاریکی آن حیوان بزرگتر هم جنس خود (فرانسه)را از پشت می درد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
برجام جای بهره برداری سیاسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
الیانوف از نماینده چین صبوری بیاموزد وپا را از گلیم استراتژیک وحقایق دراز تر نکند ایران مذاکرات وین را نه مذاکره بلکه شروع مجدد جنگ روانی برای بهره برداری داخلی غربی هامی داند اینکه ملتی از اینهمه حرف پوچ کاسه صبرشان لبریز شده وچیزی نمانده بود دولت روحانی را قبل از مرگ زنده بگور کنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
روسیه واسطه استراتژیک صبوری باید باشد وجلوتر از زمان مناسب حرکت نکند که ناشی گری سیاسی به حساب می آید !!!آنچه در وین می خواهند ادامه دهند حل مسئله ای است که صورت مسئله آن مشکل دارد واین مشکل به عدم وجود سلاح هسته ای در ایران (مثل عراق بوش)و وجود زرادخانه های عظیم هسته ای در طراحان این مسئله است !!!که واکنش مردم جهان منهای دولت ها را بدنبال دارد بخصوص اینکه دیوانه اتمی جهان (اسرائیل)هم انگشتش روی ماشه است ومنتظر اشتباهت افرادی نظیر اولیانوف است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مواظب روس ها باشید، به تاریخ 200 سال گذشته نگاه کنید.
-
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
باید مواظب همه بود فراموش نکنیم در عالم سیاست چیزی بنام اخلاق وجود ندارد و منافع مشترک است که همسویی ها و همکاری ها را رقم میزند والان باید بیشتر مواطب غرب و امریکا بود شما از تاریخ 200 ساله حرف میزنید من از تاریخ چهل سال اخیر ، غرب و امریکا کاری بجز خیانت در حق ملت ایران انجام نداده اند و چرا باید فکر کنیم که از این به بعد در جهت منافع ما خواهند بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مشكل آمریکا و غرب با نظام کشور و دشمنی ایران با اسرائیله ولی مشکل روسیه و برخی از همسایگان با تمامیت ارضی و ملت کشور. اگر روسیه زیاده خواهی نکرده بود الان آذربایجان و ارمنستان و گرجستان هنوز خاک کشور ایران بود.
آخرین اخبار