رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برگزاری مرحله نهایی لیگ دو و میدانی در ورزشگاه امام رضا (ع) توضیحاتی را بیان کرد.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار  پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  برگزاری مسابقات لیگ دو و میدانی اظهار کرد: ورزشکاران ۳ کشور لهستان، بلاروس و کنیا در لیگ امسال دو و میدانی حضور داشتند ورزشکاران شاخص ما از جمله احسان حدادی، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان هم در این مسابقات شرکت کردند.

او ادامه داد: باشگاه‌های خوبی همانند سپاهان، ذوب آهن، پلیمر خلیج فارس و سایپا در لیگ دو و میدانی حضور داشتند. ورزشکاران از مبلغ قرارداد خود رضایت دارند و رقابت خوبی بین دوندگان جریان داشت.

از برگزاری مسابقات لیگ دو و میدانی راضی هستم

صیامی گفت: مسابقات لیگ دو و میدانی به خاطر همه گیری ویروس کرونا و المپیک توکیو دیرتر برگزار شد، اما خوشبختانه توانستیم بعد از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، مسابقات را به خوبی برگزار کنیم. در مجموع از برگزاری مسابقات لیگ راضی هستم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برگزاری مرحله نهایی لیگ دو و میدانی در ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: ما تلاش کردیم که مسابقات لیگ در استادیوم استاندارد امام رضا (ع) برگزار شوند و بهترین پیست تخصصی برای دو و میدانی در این ورزشگاه ایجاد شد. خیلی سخت بود تا بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات را در ورزشگاه امام رضا (ع) فراهم کرده و تجهیزات و وسایل لازم  دو و میدانی را در این ورزشگاه نصب کنیم.

هیچ ورزشکاری در لیگ دو و میدانی حاشیه امنیت نداشت 

او بیان کرد: در سال‌های گذشته فقط چند ورزشکار تاپ در ماده‌های مختلف مسابقات لیگ دو و میدانی داشتیم، اما امسال  ورزشکاران مطرح و شاخص زیادی داشتیم که هیچ کس حاشیه امنیتی نداشت و دوندگان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.

صیامی درباره عملکرد ضعیف احسان حدادی در لیگ دو و میدانی اظهار کرد: باید بپذیریم که ورزشکاران ما به علت شیوع ویروس کرونا از شرایط مسابقات دور شده اند و اکنون هم فصل مسابقات نبود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برگزاری مسابقات گفت: ان شاءالله لیگ جوانان را در خرم آباد برگزار می‌کنیم. لیگ صحرانوردی را با کیفیت خوب برگزار خواهیم کرد تا تنور مسابقات گرم باشد.

کسی نمی تواند در نتایج مسابقات دو و میدانی تاثیر بگذارد 

او درباره این که  قهرمانی تیم پلیمر خلیج فارس، حامی مالی فدراسیون دو و میدانی در لیگ امسال شائبه‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: دو و میدانی ورزش رکوردی و امتیازی است. به همین علت کسی نمی‌تواند در نتایج مسابقات تاثیر بگذارد.

صیامی درباره اقدامات فدراسیون دو و میدانی  برای آماده سازی ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی گفت:  کمیته‌های تخصصی را بعد از مسابقات لیگ برگزار می‌کنیم و اعضای کمیته‌ها نفرات تیم ملی را معرفی می‌کنند. آن ها سیستم پشتیبانی از اردو‌های داخلی و خارجی را برای ورزشکاران شاخص در نظر می‌گیرند. مسابقات کشور‌های اسلامی در قونیه، رقابت‌های جهانی آمریکا و بعد از آن بازی‌های آسیایی هانگژوی چین را پیش رو داریم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره برنامه‌های این فدراسیون برای آماده سازی احسان حدادی بیان کرد: هزینه‌های صرف شده برای حدادی آن قدر زیاد نبوده است. البته اگر شرایط فراهم شود اردوی حدادی در ایران برگزار می‌شود.

او درباره وضعیت مربیان خارجی حدادی و تفتیان اظهار کرد: ما با مربیان این ۲ ورزشکار صحبت نکرده ایم، اما تلاش می‌کنیم از مربیان ایرانی برای آماده سازی ورزشکاران استفاده کنیم. البته اگر نیاز باشد از مربیان خارجی بهره می‌بریم. اگر بتوانیم مربی آمریکایی حدادی را به ایران می‌آوریم تا تمرینات سایر ورزشکاران هم زیر نظر بگیرد. حدادی شرایط ورزش کشورمان را درک می‌کند و قصد دارد پنجمین طلای خود را در بازی‌های آسیایی کسب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار