کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم، مجموعه داستان نوجوان که نوشته یکی از نوجوانان خوزستانی است، به چاپ رسید و وارد بازار شد.

حسین بازپور، نویسنده نوجوان خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کتاب "یکشنبه عصر در خیابان سوم" مجموعه داستان کوتاه در حوزه نوجوان بوده و داستان‌هایی از جمله؛ نقل مکان، پلّه برقی، آفتاب شنبه، خیابان سوم و چهارشنبه ۱۰ صبح را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه این کتاب در ۱۱۰ صفحه، در سایز رقعی، در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با طراحی جلد 'سیاوش برادران' با قیمت ۳۵ هزار تومان با همکاری نشر "کتاب هرمز" به چاپ رسیده است، افزود: در این کتاب تلاش شده در کنار سایر عناصر داستان، به روایت داستان‌ها توجه شود و سعی کرده ام با زاویه دید‌های مختلف، داستان‌هایی اجتماعی را با مضامین متفاوت برای نوجوانان روایت کنم.

بازپور با اشاره به توقف ۴ ساله در زمینه چاپ کتاب بیان داشت: با اینکه خودم جزو نوجوان محسوب می‌شوم، ولی تلاش کردم خودم را بیشتر با نوجوان امروز آشنا کنم و از این آشنایی در شخصیت‌پردازی‌ها و اتفاقاتی که در داستان رخ می‌داد، استفاده کرده ام، شخصیت‌ها را به‌طور دقیق و با جزئیات نوشتم، ضمن اینکه ردپای هر داستانی در داستان دیگری هم وجود دارد و در حقیقت به‌نوعی به‌هم متصل هستند.

این نویسنده نوجوان خوزستانی با بیان اینکه در "کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم" به مضامین اجتماعی بیشتر پرداخته شده است، اظهار کرد: نوشتن داستان صرفاً جهت سرگرمی نوجوان نیست، بلکه با توجه به اتفاقات و رویداد‌های مختلفی که در دنیای امروزی شاهد آن هستیم، نوشتن باید هدف دار باشد، به عبارت دیگر هر نویسنده‌ای باید بداند برای چه چیزی و چه کسی می‌نویسد.

بازپور ادامه داد: نوشتن برای گروه سنی نوجوان، به ظاهر کار آسانی است، ولی در عمل، کاری بسیار دشوار بوده و نیازمند مطالعه زیاد و البته شناخت نوجوانان است، زیرا نوجوانان امروزی، مثل قبل نیستند و در طیف‌های مختلفی قرار می‌گیرند که این مسئله مهمی محسوب می‌شود و برای کسانی‌که در این حوزه می‌نویسند باید امری مهم باشد.

او به وجود کتابفروشی‌های گسترده در سطح شهر و باغ‌های کتاب در هر استان اشاره و تصریح کرد:، اما دلایل متعددی وجود دارد که نوجوانان از کتابخوانی استقبال نمی‌کنند که نبود بستر مناسب و دسترسی نداشتن آسان به کتاب است از عمده‌ترین دلایل به شمار می‌روند، البته آثار مطلوبی تولید می‌شوند که نیازمند تبلیغات گسترده در سراسر کشور هستند و باید شرایط فراهم شود تا مخاطب نوجوان بتواند به آسانی کتاب مورد نظر را تهیه کند.

حسین بازپور در پایان گفت: اولین کتاب با عنوان "ستاره" در ۱۶ سالگی به چاپ رسید و هم‌اکنون چاپ سوم آن در بازار موجود است، ضمن اینکه یک رمان نوجوان تحت عنوان "بیستم اسفند" در دست چاپ است و به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.