اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های مکرون

بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور امروز (سه شنبه) را روز اعتصاب و تظاهرات سراسری اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور از جمله دستمزدها، بیمه بیکاری و نظام بازنشستگی امروز (سه شنبه) را روز اعتصاب و تظاهرات سراسری اعلام کردند.

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت اتحادیه‌های صنفی فرانسه کارگران، کارمندان و بیکاران را به اعتصاب و تظاهرات فراخوانده‌اند تا شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پاسخی فوری و درخور پیرامون پایین ماندن دستمزد‌ها با توجه به تورم موجود، سیر صعودی تعرفه حامل‌های انرژی و همچنین تصویب قانون جدید بازنشستگی دولت امانوئل ماکرون دریافت کنند.

همچنین به نوشته یورونیوز، بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده، تعداد گردهمایی‌ها و تجمعات اعتراضی در سراسر فرانسه به ۲۰۰ مورد خواهد رسید. فراخوان سندیکا‌های فرانسوی در حالی اعلام شده است که برپایی تجمعات از ۱۸ ماه پیش و پس از شروع گسترش کرونا محدود شده بود.

اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسوی‌ها در حالی انجام می‌شود که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) سال آینده برگزار شود.

برنامه‌ریزان این جنبش اعتراضی از کارمندان دولت و بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی در فرانسه خواسته‌اند که به اعتصابات و اعتراضات روز سه شنبه (۵ اکتبر/ ۱۳ مهر) بپیوندند.

به نظر می‌رسد که شبکه حمل و نقل فرانسه تحت تأثیر این اعتصاب سراسری قرار گیرد.

با این حال برخی از مسئولان حمل و نقل شهری در پاریس وعده داده‌اند که تردد در این کلان شهر تقریباً عادی باشد و فقط تردد اتوبوس‌های درون شهری کمی مختل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار