در شش ماهه اول امسال تعداد ۷۳ بهله از انواع پرندگان شکاری، در تیمارگاه پرندگان اداره حفاظت محیط زیست تربت جام تیمار گردیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد دامن پاک رئیس محیط زیست تربت جام گفت: از این تعداد انواع سارگپه‌ها با ۲۵ بهله و دلیجه با ۲۱ بهله که مجموعا ۶۳ درصد از کل پرندگان شکاری تیمار شده را شامل می‌شدند.

او افزود: از مجموع ۷۳ پرنده تحویل شده به تیمارگاه تعداد ۵۴ بهله پس از یک دوره تیمار حداقل یک هفته‌ای و حداکثر سه ماهه و پس از اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت توسط محیط بانان در عرصه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی شدند.

رئیس محیط زیست تربت جام ادامه داد: قریب به ۷۵ درصد پرنده‌های شکاری نیازمند تیمار و تحویلی به تیمارگاه از سوی طبیعت دوستان و همشهریان علاقمند به طبیعت و حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست تحویل گردیده است که این میزان نسبت به مشابه سال قبل از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

دستگیری دو متخلف شکار و صید پرندگان شکاری در تربت جام

دامن پاک بیان کرد: بر اساس گزارش همیاران محیط زیست و بررسی های به عمل آمده مبنی بر حضور و استقرار دونفر از صیادان پرندگان شکاری در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان تربت جام مامورین یگان حفاظت محیط زیست با شناسایی و محل استقرار و پس از اخذ نیابت قضایی محل استقرار افراد مورد نظر را بازدید و دو نفر متخلف مذکور را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: این ۲ فرد که یک نفر از روستاهای شهرستان صالح آباد و دیگری از شاندیز و در محل حضور داشتند دستگیر که در بررسی های تخصصی به عمل آمده مدارک و مستندات متعددی از جمله تصاویر ،فیلم و ابزار و وسایل شکار و صید پرندگان شکاری و مستنداتی از فعالیتهای آنان درزنده گیری و خرید و فروش پرنده های شکاری در معرض خطر انقراض ،به ویژه بالابان کشف و ضبط گردید.

رئیس محیط زیست تربت جام تاکید کرد: متخلفین به همراه پرونده تشکیل شده جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.