مجری طرح خط لوله «نورد استریم ۲» از روسیه به آلمان اعلام کرد تزریق گاز به بخش اول خط لوله را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی کشور‌های غربی از این پروژه به مثابه یک سلاح ژئوپلتیک انتقاد کرده اند.

تازه‌ترین اقدام که این خط لوله را در دریای بالتیک به تکمیل نزدیک‌تر می‌کند، در شرایطی اتخاذ شده که اروپا با بحران انرژی مواجه است به طوری که ذخایر گاز طبیعی پایین و قیمت انرژی بالا است.

نورد استریم دو‌ای جی (Nord Stream ۲ AG) در بیانیه‌ای اعلام کرد: روند ورود گاز برای نخستین بخش خط لوله نورد استریم دو آغاز شده است.
این شرکت مستقر در سوئیس که متعلق به یک شرکت تابعه غول گازی گازپروم روسیه است، اعلام کرد اطلاعات بیشتری درباره اقدامات فنی بعدی در زمان مناسب منتشر خواهد کرد.

این خط‌ لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان در نهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌ دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

چندی پیش، آمریکا و آلمان با اشاره به توافق خط لوله گازی نورد استریم ۲، هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند. آلمان متعهد است اگر روسیه از انرژی همانند سلاح علیه اوکراین استفاده کند از اقدام اتحادیه اروپا حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار