آژانس انرژی دانمارک از قابلیت بهره‌ برداری از خط‌ لوله B پروژه گازی نورد استریم ۲ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از فراهم شدن تمام شرایط برای بهره‌برداری از خط‌ لوله B پروژه گازی نورد استریم ۲ از سوی ابرشرکت نورداستریم ۲ (Nord Stream ۲ AG) خبر دادند.

امروز (دوشنبه) آژانس انرژی دانمارک اعلام کرد که خط‌ لوله B از پروژه گازی نورد استریم ۲ قابل بهره‌برداری است، زیرا ابرشرکتِ سازنده این خط‌ لوله توانست تمامی شرایط مربوطه از جمله ضوابط مربوط به صدور گواهینامه را برآورده کند.

این خط‌ لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان در نهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

آژانس انرژی دانمارک در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۸ آبان ۱۳۹۸) مجوز ساخت خط‌ لوله گازی نورد استریم ۲ را صادر کرد و پس از آن در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۹۹) مجوز عملیات نیز صادر شد. این مجوز‌ها تحت شرایط متفاوت صادر شد و بهره‌برداری و استفاده از خطوط لوله گازی نیز منوط به انجام برخی شرایط‌ هاست.

اکنون شرکت نورد استریم ۲ تمامی شروط مربوط به ساخت و عملکرد را رعایت کرده است، اما همچنان برآورده کردن برخی شرایط برای بهره‌ برداری از خط‌ لوله A پابرجاست که باید رعایت شوند و سپس مجوز بهره‌ برداری از این خط‌ لوله نیز صادر شود.


بیشتر بخوانید


سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌ دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

چندی پیش، آمریکا و آلمان با اشاره به توافق خط لوله گازی نورد استریم ۲، هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند. آلمان متعهد است اگر روسیه از انرژی همانند سلاح علیه اوکراین استفاده کند از اقدام اتحادیه اروپا حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار