تعریف سه عنوان طرح پژوهشی در شرکت گاز چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، از تعریف سه عنوان طرح پژوهشی با هدف توانمند سازی تولیدات داخلی و خودکفایی هر چه بیشتر در صنعت گاز کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش سلیمیان سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعداد سه عنوان طرح پژوهشی از سوی این شرکت تعریف و با مراکز علمی معتبر کشور در این خصوص عقد قرارداد صورت گرفته است.

او افزود: شرکت گاز با هدف گسترش و بهره گیری از یافته‌های علمی تحقیقات دانشجویی، حمایت از چهار عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دستور کار خود قرار داده است.


بیشتر بخوانید


سلیمیان با اشاره به ایجاد تعامل صنعت گاز کشور با مراکز علمی و تحقیقاتی، اضافه کرد: امروزه رشد چشمگیر مراکز تحقیقاتی را باید پذیرفت، اما چرخه ناکامل پژوهش باید کامل شود و دستاورد‌های پژوهشی مشکلات موجود را رفع کند تا در نهایت منجر به توانمند سازی صنعت گردد.

او اظهار داشت: مراحل ثبت پروژه بو زدایی از بشگه‌های حاوی مرکاپتان با استفاده از باکتری ها، در قالب طرح ابتکاری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به طور ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

سلیمیان تصریح کرد: در طرح بو زدایی از بشگه‌های حاوی مرکاپتان، با راندمان عملکرد بالا پس از بومی سازی و ساخت در داخل کشور با کمک باکتری‌ها در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز استان در ظرفیت‌های مختلف جایگزین شده اند.

او گفت: بازنگری تزریق غلظت فعلی مرکاپتان، ساخت و تست یک نمونه دستگاه بوسنج شهری، بهینه سازی دستگاه‌های تزریق کننده ادرانت (هوشمند سازی تزریق) دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز استان است.

سلیمیان ادامه داد: پروژه پژوهشی ساخت و تست یک نمونه دستگاه بوسنج شهری ۵۵ درصد پیشرفت دارد و امید است با اتمام این پروژه پژوهشی نتایج این طرح منجر به توانمند سازی تولیدات داخلی وابسته به صنعت گاز گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.