منابع محلی عراق اعلام کردند با نزدیک شدن به زمان انتخابات این کشور صندوق‌های رای با هواپیماهای نظامی به مناطق مختلف منتقل شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمان این کشور صندوق‌های رای به وسیله‌ هواپیما‌های نظامی به مناطق مختلف جهت اخذ رای انتقال داده شدند.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق در این خصوص گفت: هواپیما‌های ارتش یک عنصر اساسی در انتخابات هستند چراکه آن‌ها مسئول انتقال صندوق‌های رای از استان‌ها به مراکز کمیسیون انتخابات در بغداد خواهند بود.

او در ادامه افزود: همچنین تصمیم گرفته شده است مرخصی برای نیرو‌های مسلح به طور کامل متوقف شود و با ۱۰۰ درصد نیرو برای انتخابات آماده باشند.

الخفاجی اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی، عملیات نظامی و پیشگیرانه را بدون وقفه و به صورت مداوم انجام می‌دهند.

انتخابات عراق ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) برگزار خواهد شد. پیش از این به دنبال اختلافات میان احزاب این کشور برخی از آن‌ها اعلام کرده بودند در این انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما با نزدیک شدن به زمان انتخابات کسانی مانند «مقتدی صدر» رئیس جنبش صدر عراق اعلام کرد به کارزار انتخابات باز خواهد گشت.

چندی پیش هم «آیت‌الله سید علی سیستانی» مرجعیت عالی عراق از این انتخابات حمایت کرده و از مردم عراق خواست در انتخابات شرکت کنند. او از کسی حمایت نکرده و صرفا اعلام کرد عراقی‌ها به کسی رای بدهند که به دنبال خیر این کشور و خواستار پیشرفت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار