رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : خشکسالی‌ها به کشاورزی کرمانشاه نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال خسارت زده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از کاهش ۸۰۵ هزار تنی تولیدات کشاورزی استان به دلیل خشکسالی خبر داد و گفت : این کاهش تولیدات خسارتی نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال به همراه داشته است.

او بیشترین کاهش تولید را مربوط به محصولات زراعی و باغی با سهم ۶۲۳ هزار تن دانست و گفت : مابقی کاهش تولید نیز مربوط به محصولات دامی و شیلات بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه غلات بیشترین آسیب را از خشکسالی دیدند، افزود: در مناطق گرمسیری حدود ۱۰۰ درصد، در بخش معتدل ۸۰ درصد و در بخش سردسیر تا ۶۰ درصد غلات دچار آسیب شد.

حاتمی گفت: با وجود این مشکلات کرمانشاه در زمینه خرید تضمینی گندم خصوصا در بخش بذر و گندم درم جزو استان‌های برتر کشور بود.

او از پیشنهاد کمک ۴۳ هزار میلیارد ریالی برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان خبر داد و ادامه داد: بخشی از این کمک‌ها بلاعوض و بخشی تسهیلات خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال تداوم خشکسالی در فصل پاییز پیش رو، گفت: برای کاهش خسارت ناشی از خشکسالی، اعلام کردیم کشاورزان کشت پاییزه خود را با تاخیر نسبت به شرایط عادی انجام دهند.

حاتمی بر لزوم استفاده از شبکه‌های آبیاری مدرن برای مقابله با خشکسالی هم تاکید کرد و گفت: البته کشاورزان باید به سمت بیمه محصولات کشاورزی هم بروند.

او افزود: ماهم تلاش کردیم برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان، کود و بذر رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.