سامانه بارشی از امروز وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر امروز سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سامانه بارشی نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: فعالیت این سامانه موجب رگبار باران، غرش آذرخش، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید می شود.

او اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت و در این مدت احتمال بروز رخداد تندبادهای لحظه ای در کلیه نواحی استان و مه و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با ورود این سامانه دمای استان به صورت محسوس کاهش می یابد، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه و احتمال بروز خسارت در اثر شدت وزش باد دور از انتظار نیست.

امیدفر به مسافران و رانندگان توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی به ویژه در منطقه ارسباران و پرواز با هواپیماهای سبک خودداری شود.

او با اشاره به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک و ایجاد خسارت به سازه های سبک و در برخی نواحی خیزش گرد و خاک، خواستار محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان استان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.