سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

 رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه این هفته سامانه جدید بارشی وارد استان آذربایجان‌شرقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  سامانه جدید بارشی نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران را دربر می‌گیرد، گفت: فعالیت این سامانه موجب رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می‌شود.

او اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه و احتمال بروز خسارت در اثر بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا شدید دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در برخی نواحی خیزش گرد و خاک بروز می‌کند، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.