رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: ۹ تن زغال و چوب تاغ قاچاق طی ۶ ماهه نخست امسال کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت : قاچاقچیان در پرونده‌های کشف قاچاق چوب و زغال تاغ یک میلیارد تومان جریمه شدند.

او تاکید کرد: با هوشیاری، رصد و پایش تمام وقت کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود در این مدت ۲۵ پرونده تخلف عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شد.

به گفته او ، در این بازه زمانی ۱۲پرونده کشف زغال تاغ قاچاق، چهار پرونده تصرف اراضی ملی و ۹ پرونده ورود دام غیرمجاز و مازاد به مراتع در فصل ییلاق تشکیل شد.

کشاورزیان با بیان اینکه گونه گیاهی تاغ کویری در برابر کم آبی مقاوم است و با هزینه فراوان کاشت و نگهداری می‌شود، ابراز داشت: وجود این گیاه نقش بسزایی در حفظ روستا‌های مناطق کویری در برابر حمله شن‌های روان دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با اشاره به اینکه درختچه تاغ نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد، افزود: سودجویان به خاطر تولید زغال از این چوب، سالانه چندین تن از این گیاه را از بین می‌برند.

وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.