دادستان همدان با حضور در دره مرادبیگ، پای گلایه اهالی از انواع تخلفات در این منطقه از جمله کوه خواری و ساخت و ساز غیرمجاز نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن خانجانی، دادستان همدان در جمع اهالی منطقه دره مرادبیک، گفت: با انتقاد از افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ‌های حاشیه شهر، بر اقدام جدی جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور جلوگیری از تغییر کاربر‌های غیرمجاز تأکید کرد.

او افزود: با وجود اینکه جهاد کشاورزی متولی اصلی برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باغات است، اما شاهد برخی کم توجهی‌ها به بهانه نبود ابزار کافی برای جلوگیری و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این اراضی کشاورزی هستیم.

خانجانی اظهار داشت: در همین ارتباط و به دلیل عدم ارائه مشاوره و راهنمایی درست از سوی کارشناسان جهادکشاورزی به باغداران در زمینه ساخت و ساز‌های مناسب و قانونی، برخی باغداران اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به صورت غیرقانونی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: دراین زمینه جهادکشاورزی باید با ارائه برنامه مدون، جامع و هدفمند، باغداران را نسبت به چگونگی حفظ باغ‌ها راهنمایی کند تا افراد بتوانند براساس قانون و منطبق با شرایط در زمینه ساخت و ساز متناسب با مساحت و ضوابط قانونی اقدام کنند.

خانجانی در خصوص دیوار کشی برای باغ‌ها نیز افزود: به نظر می‌رسد با ارائه مجوز برای حصار کشی باغات، ضمن حفظ بافت سنتی و زیبای کوچه باغ‌ها می‌توان از سرقت محصولات باغی و دسترنج یک ساله باغداران نیز جلوگیری کرد.

او بیان کرد: دستگاه قضایی در زمینه برخورد با متخلفان در راستای حفظ آرامش، امنیت و آسایش مردم هیچ گونه اغماض و تعارفی ندارد و در این حوزه برخورد با عرضه کنندگان موادمخدر نیز به صورت جدی و قاطع دنبال می‌شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: دادستان ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.