کرمی تاکید کرد:

هسته‌های مردمی زمینه‌ی مقابله با اعتیاد را فراهم کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد با تاکید بر سه اصل محله‌محوری، مردم‌محوری و مسئله‌محوری زمینه‌ی ورود جدی‌تر درعرصه مقابله با اعتیاد را فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نخستین گردهمایی مدیران جمعیت احرار (گروه‌ها و هسته‌های مردمی فعال در عرصهٔ مقابله با اعتیاد) با تاکید بر اینکه تلاش برای پیشگیری از اعتیاد را همچون وظیفه‌ای حیاتی برای خود و دیگران بشناسیم، اظهار داشت: اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است.

او با اشاره به صف‌آرایی همه جانبه جریان سلطه در مبتلا کردن جوامع به دام هزار توی اعتیاد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آموزش آنان برای رفتار‌های علم‌محور یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مقابله با مواد مخدر در دنیاست که ما نیز باید از آن بهرهٔ لازم را ببریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: مردم از روش‌های مختلف همانند بالا بردن میزان حساسیت خود نسبت به مواد مخدر و مضرات آن، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی در خصوص انواع مواد و خطرات مصرف و تشکیل گروه‌های خودجوش مبارزه با مواد اعتیادآور می‌توانند با تأکید بر نقش مثبت اجتماع یا محله خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.

کرمی استفاده از رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را گامی مؤثر در پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: هسته‌های مردمی پیشگیری از اعتیاد می‌توانند در اجتماعات کوچک مثل محلات شهری-روستایی، محیط کسب و کار، محیط آموزشی حاشیه شهر و ... در زمینه کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و افزایش عوامل محافظت‌کننده از اعتیاد در جامعه و اجتماع خویش فعالیت نمایند و از این طریق امکان گسترش برنامه‌های کاهش تقاضا در پوشش برنامه‌های کاربردی به‌طور عمیق‌تری فراهم می‌شود.

او افزود: برای داشتن محله‌ای سالم و به دور از اعتیاد، فراهم کردن زمینه‌های رشد و ارتقای انسان‌ها در حوزه‌های محدود زیستی محلات به عنوان واحد‌های مرجع و تشکیل هسته‌های مردمی و داوطلب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: هر یک از ما در برابر خودمان، فرزندانمان و اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم مسئول هستیم، مسئولیم که زندگی سالم و مفیدی داشته باشیم و اجتماع‌مان را از مشکلات خانمان‌سوز و آسیب زننده‌ای همچون اعتیاد دور نگه داریم؛ بنابراین اهمیت و تلاش برای پیشگیری از اعتیاد را همچون وظیفه‌ای حیاتی برای خود و دیگران بشناسیم.

گفتنی است با همت معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس هسته‌های مردمی با هدف مقابله با اعتیاد تحت عنوان "جمعیت احرار" در فارس بر اساس اولویت‌دهی به شاخصه‌های مهمی نظیر محله‌محوری، مردم‌محوری و مسئله‌محوری زمینه‌ی ورود جدی‌تر ظرفیت‌های مردمی به عرصه مقابله با اعتیاد تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار