کره شمالی از بازیابی خطوط ارتباطی میان پیونگ یانگ و سئول از صبح روز دوشنبه و در راستای پیشبرد صلح در شبه جزیره خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، سازمان‌ها و نهاد‌های این کشور در پی اظهارات روز‌های اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره جنوبی در چهاردهمین مجمع خلق کره که خبر از تصمیم پیونگ یانگ مبنی بر راه اندازی مجدد خطوط ارتباطی با کره جنوبی در راستای کاهش تنش‌ها و پیشبرد صلح پایدار در شبه جزیره کره را داده بود، اعلام کرده اند که از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۴ اکتبر این خطوط ارتباطی و تماس بین سئول و پیونگ یانگ مجددا بازیابی می‌شود.

این خبرگزاری در ادامه آورده است که مقامات کره شمالی باید توجه ویژه‌ای به اقدام با معنای کره شمالی در بازگشایی خطوط تماس داشته باشند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود تاکید کرده است که، مقامات این کشور باید تلاش‌های خود را بمنظور نجات روابط میان دو کشور و همچنین حفظ صلح در شبه جزیره افزایش داده و برای تحقق این امر بکوشند.

وزارت اتحاد دو کره در سئول نیز امروز دوشنبه اعلام کرد در پی از سرگیری فعالیت خطوط ارتباطی میان دو کره، دولت کره جنوبی امیدوار است گفتگو‌های میان دو طرف ازسرگرفته شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت معتقد است برقراری ارتباط خطوط مخابراتی بین دو کره، پایه گذار ثبات اوضاع در شبه جزیره کره و احیای روابط دو کره است.

در این بیانیه آمده است: دولت کره جنوبی امیدوار است از طریق مدیریت باثبات خطوط مخابراتی، گفتگو‌ها هرچه سریع‌تر ازسرگرفته شود و بحث‌ها درباره بهبود روابط دو کره آغاز شود و از این طریق صلح در شبه جزیره کره ریشه دواند.

خطوط ارتباطی میان پیونگ یانگ و سئول در ماه اوت گذشته و درپی نادیده گرفتن هشدار‌های کره شمالی درباره مانور‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی از سوی پیونگ یانگ قطع شده بود.

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی همچنین طی سخنرانی در جریان دومین نشست مجمع عالی خلق اعلام کرد که؛ پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکرات بدون پیش‌شرط را رد کرده است و معتقد است که این پیشنهاد پیش شرط آمریکا در حقیقت وسیله‌ای است بمنظور مخفی کردن نگرش خصمانه تغییرناپذیر واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ.

با همه این تفاسیر کره شمالی خود اقدام به برگزاری آزمایش موشکی می کند و ترس و تکاپو را بر بدنه شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا وارد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار