عباسی:

اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی گوسفندان بهترین خدمت به روستاییان و عشایر است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انجام اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی گوسفندان به روش لاپاراسکوپی در طرح افزایش بهره‌وری دام سبک عشایری بهترین خدمت به روستاییان و عشایر در این برهه زمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین آغاز اجرای طرح افزایش بهره‌وری دام سبک عشایری با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) تهران، دانشگاه شهرکرد و بسیج عشایری استان با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اینکه بی‌توجهی به بحث کیفیت و کمیت دامداری در مناطق روستایی و عشایری یکی از معضلات مهم در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این مسئله مشکلات بسیاری را نیز به‌همراه دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بی‌توجهی به مرتع و مسائل مرتبط با دامداری موجب از بین رفتن مرتع، خاک حاصلخیز و فرسایش خاک خواهد شد، اگر خاک مناسب در دسترس نباشد، قطعا برای کشاورزی و تامین علوفه دام با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم و کشوری که یکروز تولیدکننده بود به وارد کننده تبدیل می‌شود.

عباسی با اشاره به تبعات از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک، توضیح داد: اگر مراتع دچار آسیب شوند، با بارش شاهد جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها خواهیم بود و خاک حاصلخیز از دسترس خارج می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: انجام اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی گوسفندان به روش لاپاراسکوپی در طرح افزایش بهره‌وری دام سبک عشایری بهترین خدمت به روستائیان و عشایر در این برهه زمانی است، اگر دامداری برای دامدار به‌صرفه نباشد، تولید را رها خواهد کرد، بنابراین باید افزایش بهره‌وری دام در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار