یک میلیون و ۷۹ هزار و ۵۴۹ راس دام اعم از سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری با هدف هویت گذاری و جلوگیری از قاچاق دام، پلاک کوبی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و ۷۹ هزار و ۵۴۹ راس دام اعم از سبک و سنگین در استان با هدف هویت گذاری و جلوگیری از قاچاق دام پلاک کوبی شدند.

او افزود: از این میزان یک میلیون و ۲۸ هزار و ۳۹۷ راس دام سبک و ۵۰ هزار و ۷۴۸ راس دام سنگین در استان پلاک کوبی شدند.


بیشتر بخوانید


مردانی با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام یک طرح اجباری است و ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود نموده باشند اضافه کرد: شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتاً مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح است.

او ادامه داد: عوامل اجرایی این طرح اتحادیه دامداران و شرکت‌های تعاونی تحت پوشش آن در سطح استان، کارگزاران بیمه دام وابسته به صندوق بیمه بانک کشاورزی استان، دامپزشکی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری و پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های اصلاح نژاد دام هستند.

مردانی به پراکندگی مناطق عشایری در استان اشاره کرد و گفت: به منظور سهولت عشایر استان در راستای اجرای طرح هویت گذاری دام اکیپ‌های پلاک کوب در تمامی نقاط استان مستقر هستند.

او در پایان اضافه کرد: جمعیت دامی استان حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار راس دام است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار