نماینده خاش در مجلس از تصویب کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

اسماعیل حسین زهی نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  از تصویب کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های عدیده استان سیستان و بلوچستان در ۲۰ ساله اخیر و تامین نشدن حقابه ایران از افغانستان، دریای عمان به دلیل ارتباط با دریای آزاد مسیری است که آب را می‌تواند به استان‌های سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی، رضوی و شمالی به ویژه شهر مشهد برساند.

وی ادامه داد: مقرر شد وزارت نیرو با بررسی این طرح در صحن علنی ضمن رسیدگی به امور طرح، به زودی این پروژه را عملیاتی کند.

حسین زهی اضافه کرد: در سال ۱۴۳۰ که جمعیت کشور نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفر می‌شود، نیازمندی به آب بیشتر می‌شود و خوشبختانه این پروژه می‌تواند نیازمندی را رفع کند.

این نماینده مجلس درباره تامین بودجه این طرح توضیح داد: البته برای موضوع در قانون بودجه امسال پیش‌بینی داشته‌ایم. اما چون وزارت نیرو ادعا می‌کرد باید حتماً اسپانسر و منبع مالی این پروژه را انجام دهد طرح مذکور از قبل مطرح شده بود.

حسین زهی ابراز امیدواری کرد که وزارت نیرو به عنوان متولی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و استان‌های شمالی آن را با همراهی بخش خصوصی انجام دهد.

این نماینده همچنین از رد کلیات طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها به دلیل بار مالی و مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۳۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
لطفا پخش کنید

و سانسور نکنید

چه مافیای پشت پرده هست
که آب شور دریای عمان انتقال پیدا کنه با کلی هزینه و مشکلات، ولی حفر اولین چاه آب سیستان که شوری کمتر از دریا بمراتب دارد در منطقه گشت خود سیستان متوقف شده است؟

لطفا از رییس جمهور توضیح بخواهید yjc

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
آبهای ژرف بهتر هستن. انتقال آب و شیرین کردنش تو دریای عمان علاوه بر هزینه زیاد دریا رو هم شورتر میکنه و محیط زیست اونجا رو هم بهم میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
کشورهای حوزه خلیح فارس، سالهاست که برای تأمین آب مورد نیاز، از دستگاههای آب شیرین کن استفاده می کنند وباعث رونق اقتصاد وزندگی شهری خود شدند!! چگونه است که حکومت ما بعد ازسالها وغارت منابع مالی، به این فکر افتادند که ازآب دریای عمان استفاده کنند!؟؟؟؟ خوب که سیر شدید وهفت پشتتان راسیر کردید، حالا تازه به فکر افتادید!؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مجلس با مردمه یا برعلیه مردم.ک با مسکن ارزان قیمت مخالفت کرده..اره دیگه چون خبراز بدبخت بیچاره ها ندارن ک ب نون شب محتاجن چه برسه یک سقف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
گفت توسط شهرداریها رد شد نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
چقدرم محتاجن
آخرین اخبار