سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرمانشاه بعد از دوره رکود دو ساله در پی شیوع کرونا، حالا با برگزاری اولین جشنواره مهرواره نمایشنامه خوانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ایمان درخشی سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود چند روزی است کار خود را آغاز کرده و آیین اختتامیه آن نیز هفته آینده (۲۰ مهر) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

تاکنون ۳۵ گروه نمایشنامه خوانی از شهرستان‌های مختلف استان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند و با داوری‌های صورت گرفته ۱۰ گروه مجوز حضور در جشنواره را دریافت می‌کنند.

طبق برآورد‌های صورت گرفته ۲۵۰ هنرمند حوزه نمایش استان در این جشنواره شرکت دارند.

ایمان درخشی در اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره بعد از حدود دو سال رکورد در حوزه تئاتر استان به دلیل شرایط کرونایی می‌تواند جان دوباره‌ای به این هنر و هنرمندان فعال در این عرصه بدهد.

اوافزود: خوشبختانه استقبال از این جشنواره مطلوب بوده و تاکنون ۲۵۰ هنرمند در قالب ۳۵ گروه متقاضی حضور در این جشنواره شده اند.

درخشی به تقارن برگزاری این جشنواره با هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: از جمله اهداف مهم این جشنواره بحث پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس است و در همین راستا یکی از موضوعات و محور‌های این جشنواره به دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

این مسئول گفت: همچنین در این جشنواره سعی کرده ایم با توجه به تقارن برگزاری آن با ایام اربعین، تئاتر دینی را هم جزو محور‌های اصلی جشنواره قرار دهیم.

درخشی از زبان هنر به عنوان تاثیرگذارترین زبان برای انتقال فرهنگ و ارزش‌ها یاد کرد و افزود: تلاش ما این است با استفاده از زبان هنر نمایش ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های دینی را به نسل جوان معرفی کنیم.

رضا اعتضادی دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره "مهرواره نمایشنامه خوانی" استان هم در این نشست، گفت: این اولین دوره جشنواره دراستان است و امیدواریم بتوانیم درسال‌های آتی با قدرت آن را ادامه داده و حتی در سطح ملی برگزار کنیم.

اعتضادی گفت: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم بعد از دو سال رکود در پی شرایط کرونایی، با برگزاری این جشنواره تحرک و پویایی در تئاتر استان به راه بیندازیم.

این مسئول با اشاره به ثبت نام ۳۵ گروه در این جشنواره گفت: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته ۳۳ گروه به مرحله بازبینی راه یافتند و در نهایت با داوری صورت گرفته ۱۰ گروه مجوز شرکت در جشنواره را کسب می‌کنند.

او افزود: در آیین اختتامیه این جشنواره که ۲۰ مهر ماه در محل تالار انتظار برگزار می‌شود از سه گروه برتر و نیز بازیگر زن و مرد برتر و نمایشنامه نویس برتر تجلیل خواهد شد.

اعتضای، دفاع مقدس، تئاتر دینی و بخش آزاد را سه محور اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: طبق برآورد صورت گرفته ۲۵۰ هنرمند حوزه نمایش استان در این جشنواره شرکت کرده اند.

او با اشاره به برگزاری ورکشاپ آموزشی برای گروه‌های حاضر در جشنواره گفت: بخش آموزش یکی از موضوعاتی است که در حاشیه برگزاری این جشنواره به آن پرداخته خواهد شد و ورکشاپ‌های آموزشی در این زمینه برای هنرمندان شرکت کننده برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه تمام هنرمندان حاضر در جشنواره واکسن کرونا دریافت کرده اند گفت: پروتکل‌ها در بحث تمرینات گروه‌ها با دقت هرچه تمام‌تر رعایت می‌شود و در برگزاری آیین اختتامیه هم در صورت بهبود شرایط کرونا در استان، رعایت پروتکل‌ها در خصوص حضور افراد اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.