سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: حقوق همه داوران در هر رده‌ای که قضاوت می‌کنند را ۴۰۰ درصد افزایش داده ایم.

به گزارش خبرنگار   فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  خداداد افشاریان، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص دوره دانش افزایی برای داوران لیگ برتر اظهار کرد: این ششمین دوره‌ای است که ما در این فصل برگزار می‌کنیم. در ماه‌های گذشته دوره‌های داوری فوتسال و فوتبال ساحلی را نیز برگزار کردیم و در روز‌های پیش رو دوره داوران لیگ یک، فوتسال بانوان و سایر لیگ‌ها را برگزار خواهیم کرد. امیدوارم امسال لیگ برتر را با صلابت بیشتری برگزار کنیم و از حق خودمان و تیم‌های لیگ برتری دفاع کنیم.

تعداد داوران لیگ برتری را به ۱۱۰ نفر کاهش داده ایم

او ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته است که رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت رئیسه و سایر ارکان فدراسیون در دوره پیش فصل دانش افزایی داوران لیگ برتر شرکت کنند. ما امسال حقوق  داوران را افزایش داده ایم و به آن‌ها لباس های با کیفیتی خواهیم داد. سیستم‌های رادیویی را تقویت کرده ایم. در فصل گذشته تعداد داورانی که در لیگ برتر قضاوت می‌کردند، ۱۸۰ نفر بود و ما تعداد آن‌ها را امسال به ۱۱۰ نفر کاهش داده ایم. سعی می‌کنیم در سال آینده تعداد داوران  در لیگ برتر و سایر لیگ‌ها را به حد استانداردی برسانیم.

حقوق همه داوران ۴۰۰ درصد افزایش می‌یابد

او در خصوص رقم افزایش حقوق داوران گفت: در جلسه‌ای با حضور شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، مقرر شد حقوق همه‌ داوران را که در هر رده‌ای قضاوت می‌کنند به میزان ۴۰۰ درصد افزایش دهیم و این اتفاق حتما رخ خواهد داد.

افشاریان درباره اشتباهات تاثیرگذار داوران در بازی‌های لیگ برتر بیان کرد: ما باید حامی تیم‌های فوتبال و داوران باشیم و در کنار این که نباید حقی از تیم‌ها ضایع شود، باید عزت و آبروی جامعه داوری نیز حفظ شود. در فصل گذشته برخی اشتباهات داوری رخ داد و من نیز این اشتباهات را می‌پذیرم. از همه عزیزانی که در فوتبال هستند می‌خواهم اجازه دهند ما با آرامش فصل جدید لیگ برتر را شروع کنیم.

او درباره این که تا چه زمانی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواهد بود، گفت: در این خصوص از رئیس فدراسیون سوال کنید.

تا پایان لیگ برتر سیستم کمک داور ویدیویی در برخی از ورزشگاه‌ها راه اندازی خواهد شد

او درباره راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی در لیگ برتر بیان کرد: من برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی نزدیک به ۲۰ جلسه چهار ساعته را با کارشناسان این حوزه برگزار کرده ام. امشب مدیران شرکت‌هایی که می‌خواهند این سیستم را در کشورمان راه اندازی کنند، به ایران می‌آیند و در بازی تیم ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی نیز از این سیستم استفاده خواهد شد. با همین روند امیدوارم بتوانیم سیستم کمک داور ویدیویی را تا پایان لیگ در برخی از ورزشگاه‌های کشورمان راه اندازی کنیم.

با تیم‌هایی که علیه داوران بیانیه منتشر می‌کنند، برخورد خواهیم کرد

سرپرست کمیته داوران در خصوص بیانیه نویسی  برخی تیم‌ها پیش از بازی‌ علیه داوران گفت: من به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران با هر موردی که بخواهد ذهن ما را آشفته کند، برخورد خواهم کرد. صد در صد برای آن‌ها جریمه در نظر خواهیم گرفت و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال این موارد را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع خواهیم داد.

او در خصوص این که فدراسیون فوتبال برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی با شرکتی متفاوت با شرکتی که تحت قرارداد AFC است قرارداد بسته و ممکن است در بازی‌های تیم ملی از این سیستم استفاده نشود، افزود: من اطلاعاتی در این خصوص ندارم و کامرانی فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال صفر تا صد این اطلاعات را در اختیار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۱۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
اون یکی میگه تا نیم فصل این اومده میگه پایان فصل
کل دنیا را میتونیم سرکار بذاریم به راحتی
آخرین اخبار