داور کشورمان در خصوص کلاس‌های برگزار شده برای داوران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، موعود بنیادی فر داور کشورمان درباره کلاس‌های آموزشی برگزار شده برای داوران گفت: خوشبختانه شرایطی پیش آمد که دوباره بتوانیم کلاس‌هایی را برای داوران برگزار کنیم. متاسفانه ۲ سال این کلاس‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار نشده بود. نیاز داریم که اینگونه کلاس‌ها برای ما برگزار شود تا بتوانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

او ادامه: ویروس کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داده است. هر سال تست آمادگی جسمانی از همه داوران گرفته می‌شود تا از لحاظ بدنی سنجیده شویم. داورانی که از لحاظ بدنی در شرایط ایده آلی قرار ندارند، نمی‌توانند در مسابقات لیگ برتر قضاوت کنند. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی موضوع تاکید ویژه‌ای دارند.

بنیادی فر در مورد حقوق داور‌ها اظهار کرد: رقم دقیق را نمی‌دانم. سال قبل حدود یک میلیون دویست هزار تومان، دریافتی و حقوق داور وسط بود. فکر می‌کنم برای فصل آینده، مبلغ ۵ میلیون تومان را برای داوران وسط در نظر بگیرند. برای کمک داور هم، ۳ میلیون تومان در نظر گرفته اند. این‌ مبلغ‌ها حدودی است، اما تصمیم نهایی را فدراسیون فوتبال می‌گیرد.

او درباره اشتباهات داوری که طی فصول گذشته در لیگ برتر فوتبال رخ داده است تصریح کرد: در هر دوره از لیگ برتر فوتبال، اشتباهات داوری وجود داشته است. امیدوارم در این فصل، اشتباهات داوری کم‌تر شود. حمایت از جامعه داوری می‌تواند در روحیه آن‌ها تاثیرگذار باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار