رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تازه وارد، تحصیل در این دانشگاه را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه امسال ۳۵۰۰ نفر دانشجوی تازه وارد می‌پذیرد گفت: در ترم جاری دو هزار و ۴۰۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه بوعلی شده اند.

او افزود: مراحل ثبت نام دانشجویان کارشناسی به انتها رسیده، اما ثبت نام شدگان کارشناسی ارشد هنوز به طور قطعی به پایان نرسیده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: امسال در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۱۶۰ نفر و در کارشناسی ناپیوسته ۳۷ نفر دانشجو می‌پذیریم.

محمدی فر اضافه کرد: در دانشگاه بوعلی سینا ۳۳۰ رشته و گرایش در همه مقاطع موجود است که امسال بیش از ۲۵۰ رشته و گرایش برای دانشجویان خواهیم داشت.

او با بیان اینکه امسال حدود ۳۰۰تا ۳۵۰ نفر دانشجوی خارجی داریم که در حال حاضر ثبت نامشان انجام نشده است، گفت: پیش بینی می‌کنیم که حداقل ۱۰۰تا ۱۵۰ دانشجوی جدید نیز داشته باشیم و علت پذیرفته شدن تعداد کمی از دانشجویان خارجی این است که بیشتر آن‌ها تقاضا دارند در کلاس های حضوری شرکت کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا به وضعیت خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در طول دو سال اخیر دانشجویانی که پایان نامه و تز دکتری داشتند و به ویژه تعدادی که واحد عملی را می‌گذراندند بنا به ضرورت و تشخیص استاد راهنما در خوابگاه مستقر بودند.

محمدی فر حضوری شدن دانشگاه را تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و اظهار داشت: در صورتی که ستاد ملی کرونا و استانی مجوز‌های لازم را صادر کند این دانشگاه و بقیه دانشگاه‌ها بر اساس این مصوبه و دستورات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به بازگشایی کلاس‌های حضوری تصمیم خواهند گرفت، ولی امیدواریم و سعی می‌کنیم که امتحانات را حضوری برگزار کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.