منابع آگاه خبری از جان باختن ۳ کارگر و زخمی شدن ۷۲ نفر دیگر در محوطه کارگاهی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اماراتی روز شنبه اعلام کردند سه کارگر در محوطه کارگاهی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ کشته و بیش از ۷۰ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات اماراتی تاکید کردند قوانین ایمنی مربوط به این نمایشگاه با استاندارد‌های بین المللی مطابقت دارند.

برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی در بیانیه‌ای اعلام کردند: متاسفانه تا به امروز ۳ نفر در محوطه کارگاهی نمایشگاه کشته و ۷۲ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این آمار پس از آن منتشر شد که پارلمان اروپا در فراخوانی، شرکت در این نمایشگاه را تحریم کرد. اما با وجود فرخوان تحریم این نمایشگاه بین المللی، اکثر کشور‌های اروپایی در آن شرکت کردند.

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای نقض حقوق بشر در امارات به ویژه رفتار غیر انسانی با کارگران مهاجر در این کشور را محکوم کرد و در فراخوانی تحریم نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را خواستار شد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه که روز شنبه از این نمایشگاه بازدید کرد گفت کشورش در قطعنامه پارلمان اروپا سهمی نداشته است.

بیش از ۲۰۰ هزار کارگر در ساخت و برپایی نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ که در حومه دبی برگزار شد نقش داشتند.

نمایشگاه دبی یا «اکسپو-۲٠۲٠» که نخستین نمایشگاه جهانی در خاورمیانه نام گرفته است، روز پنجشنبه هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) توسط حاکم دبی افتتاح شد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی یکی از مهم‌ترین رویداد‌های جهانی محسوب می‌شود که به‌دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و برای ۶ ماه میزبان ۱۹۲ کشور است. نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۸۲ روز در دبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مگه شرکتای اروپایی میتونن خلاف قوانین اروپا عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
نه عزیزم رفتار فرانسه بخاطر قراردادزیردریاییها دلش ازهمه پر هست. درضمن خدامیدونه کارگرها مال کدوم کشور فقیر اسیائی بودندکه برای کارکردن به دبی رفته بودند.
آخرین اخبار