رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی حدود دو ماه با تاخیر نسبت به سایر استان‌ها وارد موج پنجم کرونا شد.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: استان آذربایجان غربی حدود دو ماه با تاخیر نسبت به سایر استان‌ها وارد موج پنجم کرونا شد. به بیان دیگر زمانی که استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و مرکزی در وضعیت قرمز بودند، استان آذربایجان غربی در وضعیت زرد و بعضی شهر‌ها آبی بود.

آقازاده افزود: موج پنجم از ۳ استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خارج می‌شود.

وی درباره وضعیت بیماری در استان بیان کرد: تعداد بیمارانی که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند کاهش پیدا کرده و استان روند کاهشی را طی می‌کند. اما علی رغم این مباحث، استان وضعیت شکننده‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ابراز کرد: باید تا پایان واکسیناسیون خودمراقبتی و فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

دکتر آقازاده افزود: در آذربایجان غربی حدود ۲ میلیون و 116 هزار دوز واکسن (دوز اول و دوم) تزریق شده است که از میزان نزدیک به یک میلیون و ششصد هزار دز اول و بقیه دز دوم می باشد.

به گفته دکتر آقازاده، در ارومیه ۷۵ درصد و در استان ۶۴ درصد واکسن کرونا تزریق شده است.

وی درباره افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون بیان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون خودرویی تزریق واکسن را تسریع کنیم تا واکسیناسیون بیشتری انجام شود و بتوانیم این موج را مدیریت کنیم.

در شبانه روز گذشته 12 نفر در استان آذربایجان غربی جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.