۳۰ درصد از مادران باردار گیلانی علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوشبختانه واکسیناسیون مادران باردار گیلانی به حد مطلوبی رسیده و هم اکنون حدود ۳۰ درصد از مادران باردار گیلانی واکسینه شدند.

او با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی و مقالات علمی وبر اساس تصمیم گیری وزارت بهداشت تزریق واکسن عوارض چندانی برای ماردان باردار ندارد، افزود: عوارض واکسن‌های کرونا همچون عوارض خفیف دیگر واکسن هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم بزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت ابتلای مادر باردار به بیماری کرونا ممکن است این دسته افراد عوارض شدید تری را تجربه کنند، گفت: همین امر ضرورت واکسینه شدن مادران باردار را دوچندان می‌کند و هدف از واکسینه شدن ماردان باردار هم اطمینان از بارداری بی خطر آنان است.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه تعداد مادران باردارگیلانی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر است تصریح کرد: مادران باردار در فاصله سنی ۱۲ هفته بارداری تا دو هفته مانده به زایمان مجاز به زدن واکسن هستند و با اطمینان خاطر واکسن سینوفارم که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است را تزریق کنند.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.