مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری خراسان رضوی گفت: گوشت قرمز بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور به همت عشایر تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ عیسی صفری مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری خراسان رضوی گفت: این در حالی است که عشایر ۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

او در بازدید از مناطق عشایری بخش انابد افزود: در سطح استان ۱۳ حوزه مقاومت بسیج عشایری وجود دارد که به همین منظور بیش از ۱۳۰ پایگاه مقاومت بسیج زیر نظر این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که عشایر دارند، ولی هنوز پایگاه مقاومت بسیج ندارند تا پایان امسال بسیج عشایری راه اندازی می‌شود.

وی به اشتغال عشایر اشاره کرد و گفت: با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با حضور میدانی به دنبال رفع مشکلات طرح‌های اشتغال زایی عشایر هستیم.


بیشتر بخوانید


سرهنگ صفری به طرح همگام با عشایر اشاره و بیان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که عشایر از تک محصولی خارج شوند و با هدف رونق و جهش تولید گام بردارند.

او به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور در بهمن ماه به میزبانی تهران خبرداد و تصریح کرد: خراسان رضوی ۱۶۶ شهید عشایری دارد و دراین کنگره نیز شرکت خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری خراسان رضوی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا تأکید کرد: در طول هفته دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ برنامه محوری در سطح استان برگزار شد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.