مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: حجم انواع علوفه و نهاده‌ دامی که امسال تاکنون در وضعیت تداوم خشکسالی مزمن بین عشایر این استان توزیع شده ۴۸ درصد بیشتر از پارسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی‌فرد مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: ۳۷ هزار تن انواع علوفه و نهاده دامی با هدف حمایت از دامپروری در میانه بحران مزمن خشکسالی از ابتدای امسال بین عشایر این استان تاکنون توزیع شده است.

او افزود: حجم نهاده دامی امسال ارائه شده به عشایر خراسان رضوی برای گذر از بحران خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی ادامه داد: میزان تولید علوفه و محصولات زراعی در این استان بخاطر تداوم پدیده خشکسالی کاهش یافته است.

نبوی‌فرد بیان کرد: بر این اساس توزیع نهاده‌ها و علوفه دامی به منظور تامین بخشی از نیاز خوراک دام‌ها با هدف حمایت از دامپروران، تاثیر مثبت بسزایی بر فعالیت عشایر دامدار با کاهش خسارت آن‌ها در عبور این قشر مولد از شرایط حاد خشکسالی داشته است.

او تصریح کرد: فقر مراتع، کاهش تولیدات مرتعی و همچنین محدودیت ظرفیت انبارداری در خراسان رضوی امسال موجب کمبود نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز برای تغذیه دامداری به ویژه در سطح عشایر دامپرور این استان شده است. پارسال ۸۵ هزار تن علوفه بین عشایر خراسان رضوی توزیع شد که اگر ظرفیت انبارداری استان گسترش یابد تا ۱۲۰ هزار تن قابل افزایش است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی تاکید کرد: وضعیت طبیعی ناشی از کاهش شدید بارندگی، امسال عشایر دامپرور خراسان رضوی را با کمبود ۱۰۰ هزار تن خوراک لازم برای تغذیه دام هایشان مواجه کرده است.

نبوی فرد اظهار کرد: عشایر دامدار فعال در سطح خراسان رضوی همزمان با استمرار پدیده خشکسالی در شرایط جاری نیازمند حمایت برای تامین علوفه و نهاده‌های دامی و جبران کاستی در خوراک دام هستند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.