آیت الله حیدری گفت: قطعی آب و تنش‌های آبی سبب مهاجرت معکوس می‌شود که به دنبال آن مناطق حاشیه نشین کلانشهر اهواز  افزایش می‌یابند.

 آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت تنش آبی رودخانه نیسان و تالاب هورالعظیم به همراه امام جمعه شهرستان هویزه، جانشین فرماندهی حوزه مقاومت سپاه شهرستان هویزه، بخشدار بستان، اعضاء شورا اسلامی و شهردار شهر رفیع و سایر مسئولان از رودخانه نیسان و شهر رفیع بازدیدی صورت پذیرفت.

او افزود: در تنش‌های آبی اخیر آب رودخانه نیسان کاهش یافت و برخی از احشام و گاومیش‌های منطقه هلاک شده و بخش‌هایی از هورالعظیم  خشک شد که با اطلاع رسانی مسئولان بخش نیسان و پیگیری این موضوع با برگزاری جلساتی با استاندار و مسئولان مربوطه، با رهاسازی آب این مشکل مرتفع شد.

آیت الله حیدری اظهار داشت: تقاضای مردم جریان مداوم آب است به گونه‌ای نباشد که یک هفته یا ۲ هفته  آب باشد و سپس قطع شود، چون مردم می‌خواهند زندگی کنند و زندگی بدون آب برای اهالی هورالعظیم و مناطق درگیر تنش آبی  ممکن نیست.

بازدید از مناطق درگیر تنش آبی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قطعی آب و تنش‌های آبی سبب مهاجرت معکوس می‌شوند که به دنبال آن مناطق حاشیه نشین کلانشهر اهواز  افزایش می‌یابند و مشکلات مضاعف می‌شوند، تصریح کرد: از مسئولان مربوطه و استاندار خوزستان می‌خواهیم به طور جدی مشکلات مناطق درگیر تنش آبی را مرتفع کنند.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.