رئیس جمهور تونس در دیدار نخست وزیر مامور به تشکیل دولت تاکید کرد هیچ گونه باج‌خواهی یا چانه‌زنی برای تحمیل گزینه‌های مشخص به کابینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدارِ نجلاء بودن، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه تاکید کرد هیچ گونه باج خواهی یا چانه زنی برای تحمیل گزینه‌های مشخص به کابینه پذیرفتنی نیست و ملاک انتخاب وزیران ملی گرایی، توانمندی و نداشتن پرونده فساد است.

قیس سعید در امتداد مسیری که بیش از ۲ ماه پیش آغاز کرده است، ‏به سرعت در حال تشکیل دولت است و نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه را به حضور پذیرفت و تاکید کرد: در انتخاب وزیران به هیچ کس اجازه دخالت نخواهیم داد.

وی به موازات پیشبرد تشکیل دولت‏، دستگاه قضایی را به مسئولیت پذیری کامل و رسیدگی به پرونده مظنونان به فساد دعوت کرد.
رئیس جمهور تونس فاش کرد در دوره‌های پیشین انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری تخلفاتی صورت گرفته است و چند حزب به دریافت بودجه از خارج متهم شده اند.

قیس سعید افزود: «فرض بر این است که دستگاه قضایی مسئول رسیدگی به منبع مالی احزاب است و باید بداند این منابع از کجا تامین می‌شود از خارج یا داخل. در این خصوص احکام کیفری ۵ سال حبس وجود دارد.»

خبرنگار روسیا الیوم افزود: اقدامات قیس سعید برخی گروه‌های سیاسی را به هم ریخت. جنبش النهضه آنچه که آن را «تَک روی» قیس سعید نامید و نیز اقدام او را به معرفی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه بدون التزام به احکام قانونی محکوم کرد. در همین حال ‌ده‌ها نماینده با امضای طوماری ازسرگیری فعالیت پارلمان و درخواست از نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه را برای کسب رای اعتماد از آن خواستار شدند.

بین اقدامات قیس سعید و رقیبان سیاسی او همچنان این نگرانی وجود دارد که قطب بندی سیاسی به رویارویی در خیابان‌ها کشیده شود و اوضاع این کشور را بحرانی‌تر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار