بنابر اعلام شبکه المیادین، بیش از یکصد نفر از مقامات جنبش النهضه شامل نمایندگان مجلس و اعضای شورای مشورتی این کشور استعفا کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین،  یکصد و سه نفر از رهبران جنبش النهضه ضمن انتشار بیانیه‌ای از این جنبش استعفا کرده اند.محمد بن سالم، سمیر دیلو و عبد اللطیف المکی از رهبران مستعفی جنبش النهضه هستند.

رهبران مستقل النهضه در بیانیه خود گفته اند گزینه‌های اشتباه سیاسی رهبری جنبش النهضه (راشد الغنوشی) به منزوی شدن این جنبش منجر شد. ما تعهدمان را برای دفاع از دمکراسی انتخاب می‌کنیم و از محدودیت‌هایی که عضویت در جنبش النهضه داشت رها شدیم. از لازمه‌های امانت داری آن است که به مسئولیت نخبگان سیاسی و حزبی در تعطیل کردن تمرکز نهاد‌های قانونی اذعان شود. تعطیلی دمکراسی داخلی در النهضه و تک روی طرفداران رئیس این جنبش به تصمیمات اشتباهی منجر شد.

عبد اللطیف المکی از رهبران مستعفی این جنبش گفت: من مسئولیت تصمیمی را که به خاطر کشورم گرفتم به عهده دارم.  وی افزود: برای من پس از تلاش‌های طولانی به خصوص در ماه‌های گذشته، گزینه‌ای جز استعفا باقی نماند.

با تدابیر و تغییراتی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس به اجرا گذاشته است از جمله منحل کردن پارلمان کشور، نظام حکومتی در تونس اندک اندک ریاستی می‌شود. اکنون هشت هفته است که مردم تونس منتظر نقشه راهی هستند که قرار است رئیس جمهورشان ارائه دهد.

در تاریخ ۲۵ ژوییه گذشته قیس سعید نخست وزیر را برکنار و پارلمان را منحل کرد و به بهانه مبارزه با فساد همه اختیارات را در دست خود قبضه کرد.

این اقدام مورد استقبال مردم تونس قرار گرفت که از فساد مقامات و مسئولان به ستوه آمده بودند. اما برخی دیگر نیز آن را نوعی کودتای رئیس جمهور برای تصاحب قدرت می‌دانند. اقدامات اخیری که قیس سعید انجام داده است باور آن‌ها را در خصوص کودتا تقویت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار