نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: استاندار آینده خراسان‌رضوی بحث انتقال آب به استان را ویژه پیگیری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس درباره معیار‌هایی استاندار خراسان رضوی گفت: از دولت انقلابی انتظار این است که استانداری انتصاب کند مردم مدار، عدالت محور با روحیه‌ای جهادی و جامعه محور یعنی بتواند ارتباط اجتماعی و موفقی داشته باشد به طوری که از همه ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای رفع مسائل استان استفاده کند.

او افزود: ظرفیت‌های عظیمی در کشور و استان در حوزه‌های اجتماعی داریم، اما این ظرفیت را صرفا در بحران‌ها استفاده می‌کنیم مانند بحران جنگ، سیل و بحران کرونا یا زلزله‌های شدید از این ظرفیت عظیم برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کمتر بهره برده ایم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی داریم، این منابع بانکی خود به خود به سمت توسعه، تولید و اشتغال نمی‌آید، باید در را باز کرد، باید از بخش خصوصی حمایت و به آن امنیت داد تا بخش خصوصی ورود پیدا کند و از این منابع عظیم بانکی در استان استفاده کند و آن منابع عظیم به جای این که صرف سوداگری شود بیاید به سمت توسعه و اشتغال ایجاد کند.

صفایی بیان کرد: ۸۳۰ کیلومتر مرز داریم و تنها استانی هستیم که با دو کشور هم مرزیم، این یک ظرفیت عظیم برای صادرات و توریسم بویژه توریسم درمانی و جذب دانشجو از این کشور‌ها است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


او داشتن معادن را از شاخصه‌های خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: معادن غنی در سطح خراسان رضوی داریم که باید سرمایه گذاری در آن‌ها صورت گیرد و بهره برداری درستی از آن انجام شود تا ارزش افزود پیدا کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس تاکید کرد: موضوع آب از اهمیت ویژه‌ای برای خراسان رضوی برخوردار است از استاندار آینده انتظار می‌رود که بحث انتقال آب به استان را به صورت ویژه پیگیری کند.

صفایی اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه منابع برای شهرستان‌های گناباد و بجستان داریم که به مرور در حال تخصیص است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.