مرتضوی از نصب و راه اندازی ۱۶ سایت جدید تلفن همراه و یک سایت رپیتر جهت اتصال ۲۸ روستای شهرستان بجنورد به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص وضعیت شاخص‌ها و ارتباطات شهرستان بجنورد گفت: با اجرای پروژه‌های USO و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی استان، گام‌های بلندی جهت خدمت رسانی به روستاییان برداشته شده که منجر به رشد قابل ملاحظه‌ی شاخص‌های ارتباطی شده است.

مرتضوی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بجنورد دارای تلفن خانگی، بیش از ۸۷ درصد تحت پوشش تلفن همراه و بالغ بر ۸۱ درصد تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند.


بیشتر بخوانید


او گفت: ۱۶ سایت جدید و یک سایت رپیتر ایرانسل مجهز به تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) نصب و راه اندازی شده است و ۲۸ روستای بجنورد  با جمعیت بالغ بر ۹ هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مرتضوی با اشاره به سایر پروژه‌های در حال اجرای USO شهرستان بجنورد، گفت: ۹ کیلومتر پروژه فیبرنوری در مناطق مرزی و روستایی جهت تامین پهنای باند سایت‌های اپراتور‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی به پیمانکاری شرکت مخابرات ایران اجرا شده و همچنین ارتقای تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن همراه اول به اپراتور ابلاغ شده است که برای تسریع اجرای پروژه‌ها نیاز به کمک از محل اعتبارات استانی جهت انجام هزینه‌های نامتعارف برق و جاده می‌باشد.

گفتنی است  اتصال مابقی روستا‌های بجنورد  به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۰ و بخشی در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.