معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در مجموع ۱۰۷ پنل خورشیدی با قدرت تولید ۷۷۵ کیلووات برق در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: ۶۱ پنل خورشیدی خانگی با ظرفیت تولید ۴۰۵ کیلووات برق، در ادارات ۳۱ پنل با قدرت ۲۹۵ کیلووات و در مساجد و مدارس ۱۵ مورد با ظرفیت قدرت ۷۵ کیلووات نصب شده و در حال استفاده است.

خرم اضافه کرد: در حال حاضر شرکت توزیع، برق تولیدی از صاحبان پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات به ازای هر یک کیلووات ۱۴ هزار و ۵۶۰ ریال و ۲۰ تا ۲۰۰ کیلووات ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال خریداری می‌شود، ضمن اینکه نرخ و زمان ونحوه قرارداد در حال بازنگری است.

او به ارائه تسهیلات به متقاضیان برای نصب پنل خورشیدی اشاره کرد و گفت: به ازای هر کیلووات و براساس تجهیزات استفاده شده، بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان  یادآور شد: تفاهم نامه با سرپرستی بانک ملی مبنی بر پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی پنج ساله برای واحد‌های خدماتی و صنعتی که قصد احداث نیروگاه خورشیدی دارند، بسته شده است.

خرم با اشاره به وجود ۸۲ متقاضی نصب پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در استان، ادامه داد: شرکت توزیع با تبلیغات گسترده نسبت به تشویق مردم اقدام کرده و با عقد تفاهم‌نامه با سازمان فنی وحرفه ای، آموزش متقاضیان برای احداث، پشتیبانی و تعمیرات را بطور جدی در دستور کار قرار داده است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.