عشقی با اشاره به آیین پاسداشت روز اهدای خون پیروان ادیان الهی، این روز را نماد مشارکت بیشتر همه اقوام در اهدای خون دانست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه این سازمان یک سازمان ملی است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز انتقال خون این است که هیچ محدودیت حضور برای اقوام، مذاهب و ادیان مختلف برای انجام این کار نجات بخش نیست و البته در مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری، یکی از وظایف ما این است که به صورت تخصصی مردم و گروه‌های مختلف با تنوع قوم، زبان و آیین را به مراکز اهدای خون دعوت کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: احترام ویژه ما برای حضور و مشارکت پیروان ادیان الهی در فرهنگ اهدای خون همیشگی بوده و این بار به بهانه نهم مهرماه زادروز زنده یاد مینا ایزدیار موسس انجمن تالاسمی است که این روز را به نماد مشارکت بیشتر همه اقوام و اقشار تبدیل کرده ایم.

 شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور و اسفندیار اختیاری کسنویه نماینده زرتشتیان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از جوانان و بانوان برای مشارکت بیشتر در این کار خیرخواهانه، خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کردند.

به مناسبت نهم مهرماه زادروز زنده یاد دکتر مینا ایزدیار موسس انجمن تالاسمی که به روز اهدای خون پیروان ادیان الهی نامگذاری شده است، نمایندگان مسیحیان آشوری و کلدانی، مسیحیان ارمنی شمال کشور و زرتشتیان به جمع اهداکنندگان خون پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار