فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار نیروی زمینی سپاه مستقر در ایرانشهر گفت: اختلاف ۲ طایفه بزرگ بامری و شهنوازی در ایرانشهر پس از ١٠ سال به صلح و دوستی منجر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سردار محمد ناظری فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار نیروی زمینی سپاه مستقر در ایرانشهر  در مراسم صلح و آشتی ۲ طایفه بامری و شهنوازی که در مسجد الزهرا (س) اهل سنت برگزار شد اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ٢٠ مورد درگیری و اختلاف چندین ساله بین طوایف مختلف حوزه سرزمینی قرارگاه عملیاتی شهید معمار به صلاح و آشتی منجر شده است.

وی بیان کرد: باید علما و بزرگان طوایف قانونمداری و اطاعت از قانون را بین جوانان نهادینه کنند تا از هر گونه اقدامات خودسرانه دوری کنند.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر هم در این مراسم گفت: اسلام دین صلح، رحمت، رافت و مهربانی است و به شدت با خشونت و درگیری و اختلاف مخالف است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هدف از بعثت پیامبر (ص) اسلام گسترش صلح، آرامش و رحمت و هدایت بشر به راه راست و خوبی هاست. دینی که اساس آن رحمت است، پیامبر (ص) و پیروان آن نیز باید پیام آور رحمت و صلح باشند.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خوشحالیم که ۲ طایفه بزرگ بامری و شهنوازی درگیری و کینه‌ها را کنار گذاشتند و محبت و مهربانی را جایگزین آن کردند.

عبدالناصر درخشان با بیان اینکه در پرتوی صلح و آشتی شاهد امنیت پایدار، توسعه و پیشرفت منطقه خواهیم بود افزود: صلح که باشد آرامش در جامعه برقرار می‌شود.

وی گفت: اختلاف و درگیری موجب سلب آسایش و آرامش در منطقه و عقب ماندگی در بخش‌های مختلف می‌شود.

  طوایف بزرگ بامری و شهنوازی با زیارت قرآن کریم، اختلاف ١٠ ساله خود را که منجر به کشته و زخمی شدن ١٣ نفر از دو طایفه شده بود کنار گذاشتند و محبت و برادری را جایگزین آن کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار