معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر حدود ٢٠٠ واحد مرغداری برای نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در شرف احداث است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی حوزه کشاورزی استان  گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به تامین آب موردنیاز، در حال حاضر حدود ٢٠٠ واحد مرغداری برای نقاط مختلف استان در شرف احداث است تحقق آن کمبود‌های این محصول در استان را رفع می‌کند.

 ماندانا زنگنه اظهار کرد: کشتارگاه‌های طیور زهک، زاهدان و ایرانشهر در سال گذشته احیا شدند و علاوه بر آن‌ها امسال هم کشتارگاه طیور در شهرستان خاش افتتاح و به این جمع افزوده شد.

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلات جدی استان نداشتن زیرساخت‌های لازم در تولید گوشت مرغ بود که بدین منظور دو اقدام اساسی و زیربنایی رفع ممنوعیت صدور مجوز احداث واحد‌های مرغداری و احیای کشتارگاه‌های طیور استان در سال گذشته صورت گرفت که با اقدامات مذکور طی یکسال آینده، شاهد بهبود قابل توجهی در تامین گوشت مرغ استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به تامین آب موردنیاز، در حال حاضر حدود ٢٠٠ واحد مرغداری برای نقاط مختلف استان در شرف احداث است تحقق آن کمبود‌های این محصول در استان را رفع می‌کند.

زنگنه افزود: ۷۰ درصد نیاز گوشت مرغ سیستان و بلوچستان از خارج استان تامین می‌شد که با احیا این زنجیره وابستگی استان به مناطق کشور کاسته و رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار