وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی ‌های انجام شد ه ساخت سد آبریز شهرستان کهگیلویه هیچ مشکلی ندارد و روند اجرایی آن با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه در بازدید از ایستگاه سد آبریز در کهگیلویه ، این سد را یکی از طرح های مهم دولت در حوزه کشاورزی شهرستان کهگیلویه دانست وگفت: دولت توجه ویژه ای به ساخته شدن این طرح خواهد داشت.

او بیان کرد: با توجه به اشتغالزایی و نقش محرومیت زدایی این طرح ،دولت از همه ظرفیت ها برای احداث به موقع آن استفاده خواهد کرد.

ساداتی نژاد اضافه: با توجه به تکمیل فاز یک و ۲ مطالعاتی این سد، برنامه ریزی لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز با همکاری وزارت نیرو و بانک های عامل انجام خواهد شد.

با ساخت این سد ، آب به صورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت های شهرستان های کهگیلویه و چرام انتقال می یابد .

این سد با ارتفاع  ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می شود.

بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

سد آبریز که برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد.

سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می شود .

با اجرای این طرح بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

مارون از رودخانه‌های جنوب غربی ایران و از ظرفیت های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص شهرستان کهگیلویه برای توسعه بخش کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.