مراسم هفتمین روز ارتحال علامه ذوالفنون حسن زاده آملی در زادگاهش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه ۹ مهرماه از سوی خانواده مرحوم در زادگاهش روستای ایرا از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل برگزار شد.

در این آیین که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسجد روستای ایرا برگزار شد، پس از تلاوت قرآن مجید، یکی از ذاکران و مداحان اهل بیت (س) به نوحه سرایی و ذکر مصیبت پرداخت و اهالی و ارادتمندان حضرت علامه با قرایت فاتحه به ساحت این عالم ربانی ادای احترام کردند.

زیارت مزارعلامه بدون محدودیت

خانواده علامه حسن زاده آملی اعلام کردند درب اتاقی که مزار علامه در آن قرار دارد برای زیارت و قرائت فاتحه به روی مردم باز و زیارت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکان پذیر است.

علامه حسن زاده آملی پیش از فوتش وصیت کرده بود پیکرش در آرامگاهی که در یکی از اتاق‌های خانه برای همسرش درست کرده بود، به خاک سپرده شود.


مراسم در شهر‌های دیگر نیز برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالک‌توحیدی، علامه‌ذوالفنون‌حسن‌زاده‌ی‌آملی امروز جمعه ۹ مهرماه در مصلی‌المهدی‌عج‌شهرستان‌بابلسر با حضور مردم برگزار شدو نمازگزاران پس از ادای فریضه نماز جمعه به سوگواری پرداختند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز اعلام کرد مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی علامه حسن‌زاده آملی ۹ صبح یک‌شنبه ۱۱ مهرماه در مصلای ساری برگزار می‌شود.

علامه حسن‌زاده آملی سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در روستای ایرا بخش لاریجان آمل متولد شد و در سن ۹۳ سالگی، پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.