به دنبال مخالفت شدید پاریس با توافقنامه کانبرا با واشنگتن و لندن، مذاکرات اتحادیه اروپا برای یک توافق تجاری جدید با استرالیا به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا در راستای حمایت از فرانسه به عنوان یکی از اعضای بزرگ این اتحادیه، مذاکره درباره توافق تجاری جدید با استرالیا را به حال تعلیق درآورد.

دان تهان، وزیر بازرگانی و تجارت استرالیا در این باره گفت: اختلافات اتحادیه اروپا با ما بر سر توافقنامه سه جانبه کانبرا به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بالا گرفته است.

ماه گذشته استرالیا قرارداد خود با یک کمپانی متعلق به نیروی دریایی فرانسه برای ساخت و تجهیز ناوگان زیردریایی این کشور را لغو کرد و در ازای آن برای ساخت حداقل ۸ زیر دریایی پیشرفته هسته‌ای با آمریکا و انگلیس به توافق رسید. این اتفاق موجب خشم دولت فرانسه و اعتراض شدید پاریس به اتحادیه اروپا شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این اقدام، آمریکا را متهم کرد که از پشت به فرانسه چاقو می‌زند. در پی آن همچنین فرانسه سفیران خود در کانبرا و واشنگتن را فراخواند.


بیشتر بخوانید:

فرانسه انگلیس را تهدید به اقداماتی تلافی جویانه کرد


اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حمایت از فرانسه گفت: مشخص نیست اتحادیه اروپا بتواند با وجود اختلاف‌ها به یک توافق تجاری جدید با استرالیا دست یابد.

تهان هم امروز از اظهارنظر درباره نقش قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای در به تعویق انداختن مذاکرات در اتحادیه اروپا خودداری کرد. وی با این وجود تایید کرد مذاکرات اتحادیه اروپا برای یک توافقنامه تجاری حداقل تا یک ماه آینده به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار