استاندارگیلان گفت: افزایش صادرات و حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نشانه ظرفیت‌های بالای اقتصادی گیلان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست شورای اداری گیلان با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان در بخش‌های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی و حجم ۳۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بخش گردشگری گیلان نشان دهنده ظرفیت‌های مناسب بخش خدمات، در کنار عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن است.

او افزود: ظرفیت‌های مختلف گیلان در بخش منابع عمومی در دو بخش مادی و معنوی، به ویژه نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده، خلاق، علاقه‌مند و با انگیزه، فرصت‌های جدیدی را پیش روی ما قرار می‌دهد که می‌توان با کمک و تسهیل دولت، اشتغال استان را بیش از پیش تقویت کرد.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اجرای نقشه‌ی ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی که ازسوی ریاست جمهوری تبیین و ابلاغ شد، گفت: این نقشه ملی دستاورد‌های ارزشمندی برای مردم به همراه داشته و بدون تردید شفاف سازی، توسعه دولت الکترونیک، نظارت همگانی و رضایت مردم را نیز در پی خواهد داشت.

ارسلان زارع اجرای این نقشه را فرصتی مناسب و با ارزش برای استفاده بهینه مدیران عنوان وتصریح کرد: باتوجه به فرهنگ والای مردم گیلان در نظارت همگانی، اجرای این نقشه راه، تسهیل در امور و کاهش زمینه‌های رانت خواری و فساد را به همراه دارد.

در این نشست همچنین جبار کوچکی نژاد، یکی از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و پرویز محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص جبران خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های مخابراتی و حفظ امنیت این زیرساخت‌ها و تاثیرات مثبت آموزش حضوری با فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، مطالبی بیان کردند.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.